Dodaj publikację
Autor
Żaneta Posmyk
Data publikacji
2017-02-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
141

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji matematyki w klasie szóstej.
 Pobierz (docx, 20,9 KB)

Podgląd treści

SZKOŁA PODSTAWOWA

W CHORZEWIE

KONSPEKT DO LEKCJI MATEMATYKI W KL. VI

Temat: Powtórzenie wiadomości o liczbach wymiernych.

Prowadząca: Żaneta Posmyk

Data: 23 marca 2015 r.

Cele lekcji:

Uczeń:

- zna pojęcie liczby ujemnej, liczby przeciwnej do danej,- rozumie zależności: dług - gotówka, temperatura dodatnia - ujemna, strata - zysk, wysokość nad poziomem morza - pod poziomem morza, - podaje przykłady zastosowania liczb ujemnych w życiu codziennym,- porównuje liczby całkowite,- dodaje, odejmuje, mnoży, dzieli liczby całkowite,- czyta ze zrozumieniem tekst zawierający dane matematyczne,

- potrafi, współpracując w grupie, ustalić sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania,

- wykorzystuje posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań praktycznych.

Treści z podstawy programowej:

3.Liczby całkowite. Uczeń:

1) podaje praktyczne przykłady stosowania liczb ujemnych;

2) interpretuje liczby całkowite na osi liczbowej;

3) oblicza wartość bezwzględną;

4) porównuje liczby całkowite;

5) wykonuje proste rachunki pamięciowe na liczbach całkowitych.

14. Zadania tekstowe. Uczeń:

1) czyta ze zrozumieniem prosty tekst zawierający informacje liczbowe; (…)

3) dostrzega zależności między podanymi informacjami; (…)

5) do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym stosuje poznaną wiedzę z zakresu arytmetyki i geometrii oraz nabyte umiejętności rachunkowe, a także własne poprawne metody;

Typ lekcji: powtórzeniowa.

Metody pracy:

- gra dydaktyczna ,,Bingo”,

- ćwiczenia praktyczne,

- konkurs ..Milczek”.

Formy pracy: indywidualna i grupowa.

Środki dydaktyczne:

kartki ,,Nacobezu” dla każdego ucznia (załącznik 1),

karty do konkursu ,,Milczek” (załącznik 2),

zestaw kart do głosowania (załącznik 3),

przykłady oraz karty do gry w Bingo (załącznik 4),

karta z zadaniem dla każdego ucznia (załącznik 5),

zeszyt ćwiczeń.

PLAN ZAJĘĆ

Czynności wstępne:

przywitanie z klasą,

sprawdzenie listy obecności,

sprawdzenie pracy domowej.

Wprowadzenie do tematu - przypomnienie podstawowych pojęć dotyczących liczb ujemnych i określenie celu lekcji.

Realizacja tematu.

Ewaluacja.

Omówienie pracy domowej.

Pożegnanie uczniów.

L. p.

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

1 a)

b)

c)

Przywitanie z uczniami.

Sprawdzenie listy obecności.

Sprawdzenie pracy domowej.

2

NaCoBeZU: Nauczyciel rozdaje uczniom karteczki z zagadnieniami (załącznik 1), na które w szczególności należy zwrócić uwagę i które pojawią się na pracy klasowej.

Nauczyciel zapisuje temat na tablicy.

Uczniowie przypominają sobie, jakimi zagadnieniami się zajmowali.

Uczniowie zapisują temat w swoich zeszytach.

3 a)

b)

Nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi kartę do gry w Bingo (załącznik 4), omawiając jej zasady. Zapisuje na tablicy przykłady do rozwiązania.

Nauczyciel dzieli klasę na trzy grupy, po czym daje każdej grupie zestaw zadań (załącznik 2) i karty do głosowania (załącznik 3).

Nauczyciel omawia zasady gry ,,Milczek”. Do każdego zadania dane są cztery odpowiedzi, przy czym tylko jedna jest prawidłowa. Uczniowie muszą rozwiązać zadanie, a następnie na znak dany ...