Dodaj publikację
Autor
Monika Szubrycht
Data publikacji
2017-02-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
70

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Warsztaty miały na celu uświadomienie uczniom szkoły podstawowej znaczenia słowa wolontariat jako bezpłatnego, świadomego i dobrowolnego działania na rzecz innych, wykraczającego poza więzi rodzinne i przyjacielskie.
 Pobierz (docx, 18,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz obchodów Roku Wolontariatu i warsztaty akcji

„Wszystkie kolory świata” w Zespole Szkół w Jabłonicy Polskiej w roku szkolnym 2016/2017

I Prowadzący:

Witamy wszystkich na warsztatach akcji charytatywnej „Wszystkie kolory świata” przygotowanych w Szkolnym Klubie UNICEF w ramach obchodów Roku Wolontariatu. Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: Co to jest wolontariat?

Według słownika wolontariat to bezpłatne, świadome i dobrowolne działanie na rzecz innych, wykraczające poza więzi rodzinne i przyjacielskie.

Prowadzący rozdaje karteczki z definicją wśród uczestników

Możemy powtórzyć za papieżem Janem Pawłem II

„Ważny jest rodzaj pomocy, którą się oferuje,

Ale jeszcze ważniejsze od tego jest serce,

Z jakim tej pomocy się udziela”

Opiekunka SK UNICEF ogłasza wyniki konkursu na plakat propagujący wolontariat oraz zachęca do obejrzenia prac uczniów.

II Prowadzący:

Czy w związku z tym wy bierzecie udział w różnych pracach, akcjach charytatywnych jako wolontariusze?

Kto bierze udział w tych akcjach prowadzonych w naszej szkole?

Góra grosza

Wszystkie kolory świata

Czerwonokrzyska Gwiazdka PCK

Pola Nadziei

Szkoło -pomóż i ty

Akcja dla Igi – słowniczki angielskopolskie

Czyli bierzecie udział w tych akcjach poprzez które pomagacie potrzebującym. Powiedzmy sobie w jaki sposób pomagamy w ramach poniższych akcji.

Prowadzący rozdaje karteczki w grupach i uczniowie wypisują formy pomocy i efekty, a następnie przedstawiają wyniki swojej pracy

I Prowadzący:

Zastanówmy się jakie potrzeby mają osoby zamieszkujące biedne kraje. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. Angola i prezentacji PowerPoint dotyczącej tego kraju

Dyskusja na podstawie filmu

Jedną z akcji przeprowadzanych w naszej szkole jest „Wszystkie kolory świata” dlatego teraz zapraszam na obejrzenie filmu instruktażowego .

Proponowane formy pracy z uczniami:

1.Zadanie uczniom pracy, by w domu – samodzielnie bądź z pomocą osób dorosłych poszukali jak najwięcej informacji o kraju, który najbardziej ich interesuje. Dzieci szukają wiadomości o mieszkańcach wybranego przez siebie państwa, ich tradycji, kulturze, zwyczajach, typowych potrawach, imionach nadawanych dzieciom, muzyce. Na to zadanie uczniowie otrzymują tydzień czasu.

2. „List w butelce” – po zebraniu informacji na temat wybranego państwa uczniowie spotykają się w klasie i piszą listy. Będą to listy wysyłane przez ich rówieśników z wybranego przez siebie kraju. Uczniowie zaznajomili się z wybraną kulturą i teraz wykorzystają zgromadzoną przez siebie wiedzę do napisania listu. Wcielą się w ich rówieśnika z tego kraju i napiszą list do dziecka mieszkającego w Polsce, w którym się przedstawią. Opiszą krótko siebie, swoje zainteresowania, typowy dzień, problemy etc. W liście nie pojawi się nazwa kraju, z którego pochodzi dziecko. Dzięki temu listy te posłużą do przeprowadzenia konkursu na ...