Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz obchodów Roku Wolontariatu i warsztaty akcji
„Wszystkie kolory świata” w Zespole Szkół w Jabłonicy Polskiej w roku szkolnym 2016/2017
I Prowadzący:
Witamy wszystkich na warsztatach akcji charytatywnej „Wszystkie kolory świata” przygotowanych w Szkolnym Klubie UNICEF w ramach obchodów Roku Wolontariatu. Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: Co to jest wolontariat?
Według słownika wolontariat to bezpłatne, świadome i dobrowolne działanie na rzecz innych, wykraczające poza więzi rodzinne i przyjacielskie.
Prowadzący rozdaje karteczki z definicją wśród uczestników
Możemy powtórzyć za papieżem Janem Pawłem II
„Ważny jest rodzaj pomocy, którą się oferuje,
Ale jeszcze ważniejsze od tego jest serce,
Z jakim tej pomocy się udziela”
Opiekunka SK UNICEF ogłasza wyniki konkursu na plakat propagujący wolontariat oraz zachęca do obejrzenia prac uczniów.
II Prowadzący:
Czy w związku z tym wy bierzecie udział w różnych pracach, akcjach charytatywnych jako wolontariusze?
Kto bierze udział w tych akcjach prowadzonych w naszej szkole?
Góra grosza
Wszystkie kolory świata
Czerwonokrzyska Gwiazdka PCK
Pola Nadziei
Szkoło -pomóż i ty
Akcja dla Igi – słowniczki angielskopolskie
Czyli bierzecie udział w tych akcjach poprzez które pomagacie potrzebującym. Powiedzmy sobie w jaki sposób pomagamy w ramach poniższych akcji.
Prowadzący rozdaje karteczki w grupach i uczniowie wypisują formy pomocy i efekty, a następnie przedstawiają wyniki swojej pracy
I Prowadzący:
Zastanówmy się jakie potrzeby mają osoby zamieszkujące biedne kraje. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. Angola i prezentacji PowerPoint dotyczącej tego kraju
Dyskusja na podstawie filmu
Jedną z akcji przeprowadzanych w naszej szkole jest „Wszystkie kolory świata” dlatego teraz zapraszam na obejrzenie filmu instruktażowego .
Proponowane formy pracy z uczniami:
1.Zadanie uczniom pracy, by w domu – samodzielnie bądź z pomocą osób dorosłych poszukali jak najwięcej informacji o kraju, który najbardziej ich interesuje. Dzieci szukają wiadomości o mieszkańcach wybranego przez siebie państwa, ich tradycji, kulturze, zwyczajach, typowych potrawach, imionach nadawanych dzieciom, muzyce. Na to zadanie uczniowie otrzymują tydzień czasu.
2. „List w butelce” – po zebraniu informacji na temat wybranego państwa uczniowie spotykają się w klasie i piszą listy. Będą to listy wysyłane przez ich rówieśników z wybranego przez siebie kraju. Uczniowie zaznajomili się z wybraną kulturą i teraz wykorzystają zgromadzoną przez siebie wiedzę do napisania listu. Wcielą się w ich rówieśnika z tego kraju i napiszą list do dziecka mieszkającego w Polsce, w którym się przedstawią. Opiszą krótko siebie, swoje zainteresowania, typowy dzień, problemy etc. W liście nie pojawi się nazwa kraju, z którego pochodzi dziecko. Dzięki temu listy te posłużą do przeprowadzenia konkursu na ...