Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sława Torbiarczyk
KONSPEKT LEKCJI DLA KLASY 3A GIMNAZJUM - lekcja koleżeńska.
Przed przeprowadzeniem lekcji zadaję pracę domową, którą należy wykonać w parach. Uczniowie dobierają się w grupy dwuosobowe i losują zadanie do wykonania w domu.
Praca domowa: Przygotuj dialog – zagadkę między figurami. Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur bez podawania jej nazwy.
Grupa 1: prostokąt i deltoid. Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 2: sześciokąt foremny i kwadrat Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 3: prosta i odcinek Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 4: koło i okrąg Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 5: trapez prostokątny i równoległobok Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 6: trójkąt równoboczny i trójkąt równoramienny Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 7: trójkąt różnoboczny i romb Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 8: romb i trapez równoramienny Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 9: kąt środkowy i kąt wpisany. Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 10: Kwadrat i romb. Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Grupa 11: Trójkąt równoboczny i kwadrat. Dialog musi być zapisany na kartce, powinien zawierać wszystkie własności figur.
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących własności figur płaskich.
Cel ogólny lekcji: usystematyzowanie, uporządkowanie i powtórzenie wiadomości o podstawowych figurach płaskich,
Cele operacyjne:
Uczeń:
zna definicje figur płaskich,
zna własności figur płaskich,
zna wzory na obliczanie pól powierzchni i obwodów figur płaskich,
współpracuje w grupie,
prezentuje efekty swojego działania.
Metody i formy pracy:
burza mózgów,
drama,
projekt.
Środki dydaktyczne:
karty zadaniowe dla każdej pary – praca domowa,
arkusze bloku, klej
pisaki, magnezy.
Czas: 1 godzina lekcyjna.
Przebieg lekcji:
Uczniowie wchodząc do klasy siadają w parach, w których wykonywali pracę domową.
Sprawdzenie listy obecności.
Przedstawienie uczniom celu zajęć, podanie tematu.
Omówienie sposobu prezentacji prac domowych.
Uczniowie prezentują swoje scenki. Pozostali w parach wykonują rysunki pomocnicze przedstawianych w dramie figur i zapisują ich nazwy. Po zakończeniu prezentacji wszyscy uczniowie unoszą kartki z zapisanymi odpowiedziami do góry. Wskazany uczeń podaje rozwiązanie zagadki.
Ocena prezentacji: Klasa wybiera najlepszą drame i najlepsze wykonanie – najlepszy zespół otrzymuje ocenę. Uczniowie, którzy odgadli najwięcej zagadek otrzymują ocenę.
Nauczyciel ...