Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI BIBLIOTECZNEJ PRZEPROWADZONEJ W KLASIE 6B
Data: 21.04.2017r.
Placówka: Szkoła Podstawowa w Kończycach Małych
Prowadząca: Karolina Szczyrba
Czas: 90 min.
Temat: Lapbook, czyli książka na kolanach.
Cele: uczeń potrafi:
- podać skojarzenia związane z pojęciem lapbook,
- wyjaśnić co to jest lapbook, podać kilka jego cech,
- z uwagą i zrozumieniem obejrzeć prezentację multimedialną,
- wyszukać materiały potrzebne do stworzenia lapbooka dotyczącego wybranej, zekranizowanej książki (praca domowa),
- wykorzystać przygotowane materiały do stworzenia lapbooka,
- estetycznie i starannie wykonać pracę plastyczno-techniczną,
- współpracować w grupie,
- zadbać o czystość i porządek na swoim stanowisku pracy.
Metody: praca indywidualna, praca w grupach, praca plastyczna, prezentacja multimedialna, mapa skojarzeń
Środki dydaktyczne: komputer, projektor, materiały plastyczne: teczki, koperty małe i duże, papier kolorowy, klej, nożyce, zszywacz, ozdobne dziurkacze, kredki, mazaki, szablony przygotowane przez nauczyciela, czasopisma dla dzieci przeznaczone na makulaturę.
Przebieg zajęć:
Przywitanie.
Sprawdzenie obecności.
3.Rozmowa z uczniami na temat tego, czy znają pojęcie lapbook, co ono oznacza. Stworzenie na tablicy mapy skojarzeń.
LAPBOOKLAPBOOK
LAPBOOK
LAPBOOK
Przedstawienie uczniom prezentacji multimedialnej (wykorzystując projektor lub tablicę interaktywną) pt. Lapbook-co to takiego? Uczniowie dokładnie poznają pojęcie lapbook- skąd się wzięło, co oznacza, oglądają zdjęcia przykładowych prac. W prezentacji powinny się znajdować podstawowe informacje, ważniejsze w tym przypadku będą zdjęcia gotowych lapbooków. Jeżeli jest taka możliwość zamiast prezentacji multimedialnej nauczyciel może zaprezentować uczniom gotowe, skończone lapbooki i „na żywo” wyjaśnić na czym polega ta forma.
Po obejrzeniu prezentacji nauczyciel rozdaje uczniom materiały plastyczne.
Uczniowie w parach przygotowują lapbooki na temat wybranej przez siebie zekranizowanej książki. Materiały dotyczące książki i filmu uczniowie mieli przygotować w domu.
W trakcie pracy nauczyciel pokazuje kilka możliwości tworzenia kopert, schowków, które dzieci mogą umieścić w swoich lapbookach.
Nauczyciel kontroluje pracę uczniów i wyjaśnia na bieżąco wszystkie wątpliwości dzieci.
Sprzątanie swoich miejsc pracy.
Ukończone prace zostają powieszone na gazetce na korytarzu.
Pożegnanie.