Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Gołębiowska
Data publikacji
2017-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
79

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Typ lekcji: lekcja problemowa. Cel ogólny: doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań typu maturalnego.
 Pobierz (pdf, 396,6 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE 3c


Temat: Rozwiązywanie zadań z przykładowego arkusza maturalnego na poziomie
podstawowym.


Typ lekcji: lekcja problemowa.

Cel ogólny: doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań typu maturalnego.

Cele operacyjne: Uczeń potrafi zastosować wiadomości
w wymaganiach szczegółowych podstawy programowej z matematyki dla
edukacyjnego w zakresie co najmniej podstawowym.

Metody i formy pracy: metoda czynnościowa, poszukująca, praca w grupach, dyskusja
dydaktyczna.

Środki dydaktyczne: karty z zadaniami, zeszyt, „Wybrane wzory matematyczne”, odpowiedzi
do zadań.

Porządek lekcji

1. Część wprowadzająca:

i umiejętności określone
IV etapu

a) nawiązanie do tematu lekcji – podanie celu i tematu lekcji;
b) wstępna organizacja i przygotowanie do lekcji.

2. Część realizacyjna:

a) uczniowie w grupach rozwiązują otrzymane zestawy zadań;
b) po upływie określonego czasu przekazują wypracowany materiał wraz z kartą
zadań kolejnej grupie, która sprawdza poprawność rozwiązań z kartą odpowiedzi;
sprawdzający sumują liczbę uzyskanych punktów.

c) zwrot prac uczniom, którzy je wykonali.

3. Część podsumowująca:

a) rozmowa nt. osiągniętych wyników;
b) dyskusja o zadaniach, które sprawiły najwięcej kłopotów, o metodach ich

rozwiązywania;

c) nauczyciel zbiera zestawy, by ocenić uczniów za ich aktywność.