Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE 3c
Temat: Rozwiązywanie zadań z przykładowego arkusza maturalnego na poziomie
podstawowym.
Typ lekcji: lekcja problemowa.
Cel ogólny: doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań typu maturalnego.
Cele operacyjne: Uczeń potrafi zastosować wiadomości
w wymaganiach szczegółowych podstawy programowej z matematyki dla
edukacyjnego w zakresie co najmniej podstawowym.
Metody i formy pracy: metoda czynnościowa, poszukująca, praca w grupach, dyskusja
dydaktyczna.
Środki dydaktyczne: karty z zadaniami, zeszyt, „Wybrane wzory matematyczne”, odpowiedzi
do zadań.
Porządek lekcji
1. Część wprowadzająca:
i umiejętności określone
IV etapu
a) nawiązanie do tematu lekcji – podanie celu i tematu lekcji;
b) wstępna organizacja i przygotowanie do lekcji.
2. Część realizacyjna:
a) uczniowie w grupach rozwiązują otrzymane zestawy zadań;
b) po upływie określonego czasu przekazują wypracowany materiał wraz z kartą
zadań kolejnej grupie, która sprawdza poprawność rozwiązań z kartą odpowiedzi;
sprawdzający sumują liczbę uzyskanych punktów.
c) zwrot prac uczniom, którzy je wykonali.
3. Część podsumowująca:
a) rozmowa nt. osiągniętych wyników;
b) dyskusja o zadaniach, które sprawiły najwięcej kłopotów, o metodach ich
rozwiązywania;
c) nauczyciel zbiera zestawy, by ocenić uczniów za ich aktywność.