Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE ROCZNE
Z
REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Nauczyciel: …
Miejsce odbywania stażu:
…
Opiekun nauczyciela:
Czas trwania stażu: 01.09.2010 r. – 30. 05.2013 r.
Przed przystąpieniem do tworzenia Planu Rozwoju Zawodowego (PRZ)
zapoznałam się z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oświatowego
oraz procedurami (Ustawa Karta Nauczyciela, Rozporządzenia MEN).
Uczestniczyłam również w warsztatach (4 godz.) o nazwie „Awans zawodowy od
nauczyciela kontraktowego do mianowanego", które pozwoliły mi na głębsze
poznanie i właściwą interpretację zasad dotyczących ścieżek rozwoju zawodowego
nauczycieli.
Punktem wyjścia w planowaniu rozwoju zawodowego była moja samoocena.
Autoanaliza cech osobowości oraz zawodowych poczynań pozwoliła mi na
określenie moich:
mocnych stron: permanentnie doskonalę swój warsztat pracy, chętnie uczestniczę
w szkoleniach, warsztatach w szkole i poza nią starając się wdrożyć jak najwięcej
korzystnych zmian w proces edukacyjny;
umiem współpracować z innymi nauczycielami, często wspólnie wykonujemy
zadania;
chętnie dzielę się swoimi sprawdzonymi (w poprzednich miejscach mojej pracy)
doświadczeniami,
rozwiązaniami
problemów
natury
dydaktyczno-
wychowawczej, sama również uczę się od innych;
jestem tolerancyjna, otwarta na nowe zadania, z wielkim zapałem podchodzę do
mojej pracy.
Lubię mój zwód, jestem bardzo zadowolona z pracy w mojej obecnej szkole.
słabych stron: zupełne poświęcenie czasu i uwagi podmiotom mojej pracy –
uczniom, powoduje niekiedy utrudnienia w systematycznym prowadzeniu
dokumentacji;
brak dobrze wyposażonej pracowni matematycznej nie pozwala mi na
uatrakcyjnienie zajęć, na pełne wykorzystanie moich kompetencji w zakresie
stosowania nowoczesnych
środków dydaktycznych, powoduje gorszą
organizację pracy.
Plan Rozwoju Zawodowego opracowałam (konsultując z opiekunem) również
w oparciu o założenia Statutu Szkoły i Planu Wychowawczego, oczekiwania
uczniów, rodziców i współpracowników. Starałam się, by uwzględniał on specyfikę
1
i potrzeby szkoły, a jednocześnie mobilizował mnie do coraz aktywniejszej pracy
i skuteczniejszego oddziaływania na wychowanków. Na bieżąco dokumentowałam
podejmowane
czynności poprzez gromadzenie zaświadczeń, potwierdzeń,
scenariuszy lekcji itp. Systematycznie też dokonywałam bieżącej analizy własnych
dokonań i skuteczności podjętych działań.
Cząstkowe sprawozdanie z realizacji – w roku szkolnym 2010/2011 – zadań
określonych w PRZ na okres stażu i ich efekty przedstawiam w obszarze
poszczególnych wymagań.
1. Umiejętność organizacji
i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania
ewaluacji własnych
działań,
a
także
oceniania
ich
skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach:
Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych wnikliwie przeanalizowałam treści
przyjętego w szkole programu nauczania w zestawieniu z podstawą
programową, po czym opracowałam rozkłady z uwzględnieniem zakresów
nauczania matematyki w powierzonych klasach na rok szkolny 2010/2011.
Sporządziłam także program zajęć przygotowawczych do matury z matematyki.
Ponieważ pełniłam również funkcję wychowawcy klasy IC ...