Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Gołębiowska
Data publikacji
2017-05-05
Średnia ocena
5,00
Pobrań
116

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie roczne z PRZ nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (pdf, 385,5 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE ROCZNE

Z

REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS

NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Nauczyciel: …

Miejsce odbywania stażu:

Opiekun nauczyciela:

Czas trwania stażu: 01.09.2010 r. – 30. 05.2013 r.


Przed przystąpieniem do tworzenia Planu Rozwoju Zawodowego (PRZ)

zapoznałam się z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oświatowego

oraz procedurami (Ustawa Karta Nauczyciela, Rozporządzenia MEN).

Uczestniczyłam również w warsztatach (4 godz.) o nazwie „Awans zawodowy od

nauczyciela kontraktowego do mianowanego", które pozwoliły mi na głębsze

poznanie i właściwą interpretację zasad dotyczących ścieżek rozwoju zawodowego

nauczycieli.

Punktem wyjścia w planowaniu rozwoju zawodowego była moja samoocena.

Autoanaliza cech osobowości oraz zawodowych poczynań pozwoliła mi na

określenie moich:

 mocnych stron: permanentnie doskonalę swój warsztat pracy, chętnie uczestniczę

w szkoleniach, warsztatach w szkole i poza nią starając się wdrożyć jak najwięcej

korzystnych zmian w proces edukacyjny;

umiem współpracować z innymi nauczycielami, często wspólnie wykonujemy

zadania;

chętnie dzielę się swoimi sprawdzonymi (w poprzednich miejscach mojej pracy)

doświadczeniami,

rozwiązaniami

problemów

natury

dydaktyczno-

wychowawczej, sama również uczę się od innych;

jestem tolerancyjna, otwarta na nowe zadania, z wielkim zapałem podchodzę do

mojej pracy.

Lubię mój zwód, jestem bardzo zadowolona z pracy w mojej obecnej szkole.

 słabych stron: zupełne poświęcenie czasu i uwagi podmiotom mojej pracy –

uczniom, powoduje niekiedy utrudnienia w systematycznym prowadzeniu

dokumentacji;

brak dobrze wyposażonej pracowni matematycznej nie pozwala mi na

uatrakcyjnienie zajęć, na pełne wykorzystanie moich kompetencji w zakresie

stosowania nowoczesnych

środków dydaktycznych, powoduje gorszą

organizację pracy.

Plan Rozwoju Zawodowego opracowałam (konsultując z opiekunem) również

w oparciu o założenia Statutu Szkoły i Planu Wychowawczego, oczekiwania

uczniów, rodziców i współpracowników. Starałam się, by uwzględniał on specyfikę

1

i potrzeby szkoły, a jednocześnie mobilizował mnie do coraz aktywniejszej pracy

i skuteczniejszego oddziaływania na wychowanków. Na bieżąco dokumentowałam

podejmowane

czynności poprzez gromadzenie zaświadczeń, potwierdzeń,

scenariuszy lekcji itp. Systematycznie też dokonywałam bieżącej analizy własnych

dokonań i skuteczności podjętych działań.

Cząstkowe sprawozdanie z realizacji – w roku szkolnym 2010/2011 – zadań

określonych w PRZ na okres stażu i ich efekty przedstawiam w obszarze

poszczególnych wymagań.

1. Umiejętność organizacji

i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania

ewaluacji własnych

działań,

a

także

oceniania

ich

skuteczności

i dokonywania zmian w tych działaniach:

Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych wnikliwie przeanalizowałam treści

przyjętego w szkole programu nauczania w zestawieniu z podstawą

programową, po czym opracowałam rozkłady z uwzględnieniem zakresów

nauczania matematyki w powierzonych klasach na rok szkolny 2010/2011.

Sporządziłam także program zajęć przygotowawczych do matury z matematyki.

Ponieważ pełniłam również funkcję wychowawcy klasy IC ...