Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat tygodnia: Kim chcę zostać.
Temat dnia: Scenki pantomimiczne- „Jaki to zawód?”. Czytanie książeczki Czesława Janczarskiego pt. „Jak Wojtek został strażakiem”. Najciekawsze zawody- rozmowa z dziećmi
Cel główny:
Zapoznanie z różnymi zawodami.
rozwijanie zainteresowań uczniów pracą strażaka
Umiejętności szczegółowe: uczeń:
wymieni nazwy poznanych zawodów
potrafi przedstawiać ruchem i mimiką cechy pracy w danym zawodzie
uczeń słucha tekstu lektury czytanej przez nauczyciela
odpowiada na pytania dotyczące treści lektury
potrafi współpracować z grupą
Metody:
Słowne: rozmowa, interpretacja tekstu, zagadki
Praktyczne, zabawa pantomimiczna „Jaki to zawód?,
Formy:
Indywidualna
Grupowa
Środki dydaktyczne:
Książka Czesława Janczarskiego pt. „Jak Wojtek został strażakiem”
Tekst zagadek
Kartki z rekwizytami do wybranych zawodów.
Magnetofon
Płyta CD z muzyką.
Czas trwania: 60 min.
Część wstępna:
Powitanie- wszystkie dzieci stoją w rozsypce w sali, muzyka gra, a nauczyciel wypowiada odpowiednie komendy, np. :
Podają sobie ręce wszyscy którzy mają zielone bluzki;
Kłaniają się sobie wszyscy, którzy skończyli lekcje;
Uśmiechają się do siebie wszyscy, którzy są smutni;
Machają sobie wszyscy, którzy noszą kapcie;
Przybijają sobie „piątkę” wszyscy, którzy lubią środy, itd.
Dzieci siadają w kręgu.
Czynności organizacyjno- porządkowe.
Nauczyciel pyta dzieci „Co rozumiecie pod pojęciem zawód?”, „Jakie znacie zawody? Dzieci wymieniają znane im zawody.
Część właściwa:
Nauczyciel zaczyna czytać zagadki o różnorodnych zawodach, a chętne dzieci odgadują zagadki przez podniesienie ręki.
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma. Często w teatrze lub w filmie gra. (Aktor)
Kto w białym fartuchu przez dzień cały czeka, czy ktoś go poprosi o sprzedanie lekarstw?
(Aptekarz)
Jaki zawód wykonuje pan, który obiad gotuje nam? (Kucharz)
W telewizji albo w radio wywiady, audycje prowadzi. Z artykułem do gazety także świetnie sobie radzi. (Dziennikarz)
Na stoliku mam nożyce, gdy je sprytnie w ręce chwycę, gdy przy pracy się uwinę, wnet ostrzygę ci czuprynę. (Fryzjer)
Jaki zawód ma ten pan, co naprawi każdy kran? (Hydraulik)
Kto w autobusie nie usiądzie w tyle i choć często jeździ, nie płaci za bilet? (Kierowca)
Ktoś za zeszytem przegląda zeszyt, choć jest zmęczony- jeszcze pracuje. Gdy stawia piątkę bardzo się cieszy! Przykro mu bardzo-gdy stawia dwóje. ( Nauczyciel)
Jak się nazywa taki lekarz, którego pacjent głośno szczeka? (Weterynarz)
Kto ma na półkach książek bez liku? I dba o książki i czytelników? (Bibliotekarz)
Kto pracuje w hełmie, pnie się po drabinie, kiedy syczy ogień i gdy woda płynie? (Strażak)
Nauczyciel czyta książkę Czesława Janczarskiego pt. „Jak Wojtek został strażakiem”.
Dzieci odpowiadają na pytania do tekstu:
Jak miał na imię chłopiec?
Gdzie mieszkał Wojtek?
Kim chciał zostać ...