Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji matematyki w 4 klasie szkoły podstawowej
Prowadzący: Katarzyna Szymczyk
Temat lekcji: Porównywanie niektórych ułamków.
Zadania lekcji: Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach oraz ułamków o takich samych licznikach.
Cele lekcji:
Uczeń:
Rozumie pojęcia: licznik, mianownik, kreska ułamkowa
Porównuje ułamki o takich samych licznikach
Porównuje ułamki o takich samych mianownikach
Porządkuje ułamki o takich samych licznikach od najmniejszego do największego oraz od największego do najmniejszego
Porządkuje ułamki o takich samych mianownikach od najmniejszego do największego oraz od największego do najmniejszego
Wykorzystuje oś liczbową do porównywania ułamków
Rozwiązuje zadania dotyczące porównywania ułamków.
Metody: praca z podręcznikiem, pogadanka, burza mózgów
Formy pracy: indywidualna, z całą klasą, w parach
Środki: podręcznik- „Matematyka z kluczem”,
Przebieg lekcji:
Część wstępna:
Czynności organizacyjne:
Nauczyciel sprawdza obecność a następnie podaje temat lekcji.Omówienie przebiegu lekcji.Sprawdzenie zadania domowego.
Część właściwa:
Nauczyciel prosi uczniów o przypomnienie co to jest ułamek.
Nauczyciel rozdaje każdemu z uczniów po dwa koła i prosi by z pomocą linijki podzielili je na 4 równe części. Następnie prosi by w jednym z nich zamalowali jedną część a w drugim 3 części. Uczniowie wklejają koła do zeszytów. Uczniowie wspólnie z nauczycielem formułują wniosek który zapisują w zeszycie: Jeżeli dwa ułamki mają takie same mianowniki to większy jest ten który ma większy licznik.
Nauczyciel rozdaje każdemu z uczniów po dwa jednakowe prostokąty. Prosi by uczniowie podzielili jeden na 5 równych części a drugi na 8 równych części. Następnie prosi uczniów by zamalowali po 4 części w każdym prostokącie. Uczniowie wklejają prostokąty do zeszytów. Wspólnie z nauczycielem formułują wniosek który zapisują w zeszytach: Jeżeli dwa ułamki mają jednakowe liczniki to większy jest ten który ma mniejszy mianownik.
Uczniowie samodzielnie wykonują zadania 1,2 ze str. 72 w podręczniku. Swoje rozwiązania prezentują na tablicy według kolejności w dzienniku. Następnie uczniowie wspólnie zastanawiają się nad rozwiązaniami zadań 3 i 4 w podręczniku na str. 72. Chętni uczniowie zapisują rozwiązanie na tablicy..
Część końcowa:
Podsumowanie lekcji. Nauczyciel pyta uczniów co sprawiło im największą trudność na lekcji. Ocena aktywności uczniów.
Zadanie pracy domowej: zadania 1-7 ze str. 47-48 w zeszycie ćwiczeń.