Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji matematyki w 4 klasie szkoły podstawowej
Prowadzący: Katarzyna Szymczyk
Temat lekcji: Skracanie i rozszerzanie ułamków.
Zadania lekcji: Poznanie umiejętności skracania i rozszerzania ułamków.
Cele lekcji:
Uczeń:
Rozumie pojęcia: licznik, mianownik, kreska ułamkowa
Skraca ułamki mając daną liczbę przez która trzeba podzielić licznik i mianownik
Rozszerza ułamki mając daną liczbę przez którą trzeba pomnożyć licznik i mianownik
Rozszerza i skraca ułamki do ułamków o podanym liczniku lub mianowniku
Doprowadza ułamki do postaci nieskracalnej
Korzysta z cech podzielności liczb
Metody: praca z podręcznikiem, pogadanka, burza mózgów
Formy pracy: indywidualna, z całą klasą, w parach
Środki: podręcznik- „Matematyka z kluczem”, fragmenty czekolady (z papieru)
Przebieg lekcji:
Część wstępna:
Czynności organizacyjne:
Nauczyciel sprawdza obecność a następnie podaje temat lekcji.Omówienie przebiegu lekcji.Sprawdzenie zadania domowego.
Część właściwa:
Każdy z uczniów otrzymuje od nauczyciela fragment czekolady (). Następnie każdy z uczniów ma za zadanie odnaleźć ucznia który ma taką samą część czekolady choć składa się z innych części. Zauważają, że różne ułamki mogą oznaczać taką samą część. Następnie uczniowie zapisują na tablicy utworzone równości:
Nauczyciel na przykładzie ułamka prezentuje uczniom jak rozszerzamy ułamki.Następnie na przykładzie ułamka prezentuje uczniom jak skracamy ułamki.Pyta uczniów przez jakie liczby skracaliśmy/rozszerzaliśmy zapisane na tablicy ułamki.
Uczniowie ćwiczą skracanie i rozszerzanie ułamków rozwiązując zadania 1 ze str. 77 w podręczniku. Swoje rozwiązania sprawdzają w parach.
Część końcowa:
Podsumowanie lekcji. Nauczyciel pyta uczniów co to znaczy rozszerzyć ułamek oraz co to znaczy skrócić ułamek.Ocena aktywności uczniów.
Zadanie pracy domowej: zadania 1-8 ze str. 49-51 w zeszycie ćwiczeń.