Dodaj publikację
Autor
Anna Michalska
Data publikacji
2017-05-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
209

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konkurs matematyczny czar par dla uczniów szkoły podstawowej - regulamin konkursu i zadania.
 Pobierz (doc, 147,5 KB)

Podgląd treści


Konkurs "Matematyczny Czar par"

Cele konkursu matematycznego "Czar par":
▪ rozwijanie zainteresowań matematycznych,
▪ kształtowanie pojęć matematycznych,
▪ doskonalenie umiejętności stosowania wiedzy w życiu codziennym,
▪ czytanie ze zrozumieniem zadań matematycznych,
▪ wyrabianie umiejętności pracy zespołowej, prezentacji własnego punktu widzenia i brania pod uwagę poglądów partnera,
▪ rozwijanie umiejętności: logicznego myślenia, spostrzegawczości, odkrywania reguł i prawidłowości, przeprowadzania prawidłowego toku rozumowania, stosowanie poprawnych uogólnień,
▪ integrowanie środowiska uczniowskiego,
▪ stworzenie możliwości sprawdzenia przez uczniów swego poziomu wiedzy i umiejętności i rywalizacji w dziedzinie matematyki.

Uczestnicy konkursu: Uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
Materiały i pomoce: karty pracy, domina, tangramy, monety, krzyżówki, zapałki, tablica zbiorcza punktów, dyplomy.
Miejsce konkursu – Szkoła Podstawowa nr 11 w Będzinie - sala 47.
Prowadzenie konkursu - nauczyciel matematyki - Anna Michalska
Jury konkursu - dyrektor szkoły, nauczyciele.
Termin konkursu - 26.05.2017r. (piątek) o godzinie 10:45.
Czas trwania konkursu – 45 minut.

PRZEBIEG KONKURSU
Czynności wstępne:

1. Przed rozpoczęciem konkursu uczestnicy losują numery swoich miejsc.
2. Powitanie dyrektora szkoły i uczestników konkursu.
3. Przedstawienie regulaminu konkursu.

Regulamin konkursu

← W konkursie bierze udział jeden dwuosobowy zespół z każdej klasy IV- VI.
← Uczestnicy pracują parami, rozwiązują łamigłówki, krzyżówki matematyczne i
zadania tekstowe, układają tangramy i domina.
← Każda para pokonuje wszystkie konkurencje, które mają określony limit punktowy i czasowy.
← Sędziami poszczególnych konkurencji są uczniowie klas VI.
← Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa jury, w skład którego wchodzą: dyrektor szkoły i nauczyciel matematyki.
← Jury podlicza punkty zdobyte przez poszczególne pary oraz ustala listę zwycięzców.
← W przypadku jednakowej liczby punktów o kolejności laureatów decyduje łączny czas wszystkich konkurencji.
← Ogłoszenie wyników konkursu następuje po zakończeniu konkursu.
← Przewidziane są dyplomy i nagrody rzeczowe dla zespołów: I, II i III miejsca.

Część właściwa.

I KONKURENCJA: TEST MATEMATYCZNY.
Zadanie polega na rozwiązaniu testu matematycznego składającego się z 9 zadań zamkniętych. Czas na rozwiązanie testu – 9 minut. Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie, drużyna otrzymuje 1 punkt, maksymalna liczba punktów do zdobycia to 9 punktów.

II ZNAKI RZYMSKIE

Zadanie to polega na przestawieniu tylko jednego patyczka (zapałki), tak aby otrzymać równość prawdziwą.
Za każdą prawidłową równość drużyna otrzymuje 1 punkt, maksymalna liczba punktów do zdobycia - 4 punkty. Czas pracy na wykonanie tego zadania to 4 minuty.

III Krzyżówka

Zadanie polega na wypełnieniu brakujących wyrazów w krzyżówce i zapisanie hasła.
Za poprawnie wypełnioną krzyżówkę drużyna otrzymuje 16 punktów. Czas na rozwiązanie krzyżówki - 8 minut.

1. 1: 1000 000 na mapie.
2. Ma licznik, mianownik i kreskę ułamkową.
3. Suma długości boków wielokąta.
4. 1/12 roku.
5. Ułamki zapisane w postaci przecinka ...