Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
MARATON CZYTANIA
SCENARIUSZ
WSTĘP
O zaletach czytania wiedzą wszyscy, ale nie zaszkodzi przypominać o nich od czasu do czasu szerszemu gronu. Lektura rozwija wyobraźnię, wzbogaca słownictwo, poprawia koncentrację i pamięć, czyni nas świetnymi rozmówcami. Znakomitą okazją do promocji czytelnictwa jest Maraton Czytania, na który dziś właśnie zaprosiłyśmy Was drodzy goście do naszego Gimnazjum.
W imieniu Dyrekcji Gimnazjum, grona pedagogicznego oraz całej społeczności uczniowskiej mamy zaszczyt powitać wszystkich miłośników czytania przybyłych do naszej szkoły na to szczególne wydarzenie…
Wydarzenie, które ma na celu wskazanie czytania jako alternatywy dla fałszywych wartości kultury masowej.
Po raz pierwszy w naszej szkole będziemy czytać i słuchać przez kilka wieczornych godzin! Do czytania zaprosiłyśmy 18 osób. Chciałybyśmy im podziękować za to, że zgodziły się zaprezentować nam głośno fragment swojej ulubionej książki i tym samym przekonać nas do sięgnięcia po nią.
Przejdźmy teraz do milszej dla ucha i ducha części.
CZĘŚĆ GŁÓWNA
Czytanie buduje poczucie własnej wartości. Im więcej czytamy, tym więcej wiemy. Im więcej wiemy, tym pewniej się czujemy w różnych sytuacjach. Im pewniej się czujmy, tym bardziej rośnie poczucie naszej własnej wartości. To jest reakcja łańcuchowa, która daje same korzyści. Z pewnością nie raz przekonał się o tym gospodarz dzisiejszej uroczystości – Pan Dyrektor ………………. Zapraszamy Pana do przeczytania wybranego fragmentu pozycji, którą jest ... (Pan dyrektor głośno podaje tytuł i autora.) „Życie na pełnej petardzie” Jana Kaczkowskiego.
Niezwykła namiętność do pochłaniania książek ogarnęła także panią Iwonę Bartkowską – Muzal. Chciałybyśmy, aby to uczucie zawładnęło wszystkimi. Jesteśmy przekonane, że przeczytany przez panią Iwonę fragment Cassie Harte pt. „Pokochaj mnie mamo” poruszy nas do głębi. Zapraszamy.
Jedni lubią jeść korniszonki, a inni lubią o nich czytać. Zapraszamy najmłodszego uczestnika naszego Maratonu Czytania – Filipa Ostrowskiego. Utwór, który dla nas przygotował to „Korniszonek” Grażyny Bąkiewicz.
Warto czytać takie książki, które sprawią nam radość, są drogowskazem, czasami ucieczką , a niekiedy nadzieją. Mogą stać się dla nas mistrzem, autorytetem, przyjacielem… Fragment jednej z tych szczególnych zaprezentuje nam teraz uczeń klasy 1b – Michał Pawlak. (Michał podaje tytuł i autora.)
„Czytanie daje satysfakcję i zabija nudę.” – przekonuje uczennica klasy Ib - Nikola Rucińska. I dodaje: „Jeśli siedzę w domu, nie wiem, co ze sobą zrobić – chwytam za książkę. Przenoszę się wtedy do zupełnie innego świata, poznaję nowe postaci, dowiaduję się nowych rzeczy – to daje mi satysfakcję”. Posłuchajmy zatem tego, co sprawia, że Nikola przełamuje monotonię dnia codziennego. (Nikola podaje tytuł i autora.) ……………………………………………………………………………………………………………………….
„Książki są bramą, przez którą wychodzisz na ulicę. Dzięki nim uczysz się, mądrzejesz, podróżujesz, marzysz ...