Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KARTA PRACY UCZNIA
„Dostrzeganie wpływu zanieczyszczeń na stan środowiska naturalnego”
Dośwadczenie. 1 – Badanie odczynu wody za pomocą uniwersalnego papierka wskaźnikowego
Obserwacje:
Woda destylowana
Woda z rzeczki
Woda wodociągowa
Doświadczenie 2 – Badanie zapachu wody
Obserwacje:
Woda destylowana
Woda z rzeczki
Woda wodociągowa
Doświadczenie 3 – Odparowywanie wody
Obserwacje:
Woda destylowana
Woda z rzeczki
Woda wodociągowa
WNIOSKI:
-
-
Doświadczenie 4 – Wykrywanie azotanów(V) metodą obrączkową
Obserwacje:
Roztwór HNO3 (dla porównania)
Woda z rzeczki
Woda wodociągowa
Próba z FeSO4 w obecności stęż. H2SO4
Doświadczenie 5 – Wykrywanie ortofosforanów(V) w reakcji strąceniowej
Obserwacje:
Roztwór H3PO4 (dla porównania)
Woda z rzeczki
Woda wodociągowa
Próba z BaCl2
Próba z AgNO3
Równania reakcji:
BaCl2 + H3PO4 →
AgNO3 + H3PO4 →
WNIOSKI:
Doświadczenie 6 – Otrzymywanie i badanie wpływu tlenku siarki(IV) na rośliny
Obserwacje:
Gałązki świerka
Płatek czerwonej róży
Równanie reakcji: Cu + H2SO4 → CuSO4 + SO2 + H2O
Uzgodnienie równania reakcji metodą bilansu elektronowego:
WNIOSEK: