Dodaj publikację
Autor
Marcin Wielki
Data publikacji
2018-04-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
236

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Techniki uczenia się warsztat.
 Pobierz (docx, 18,8 KB)

Komentarze

ewojaa, 2018-04-25, ocena:

Super scenariusz, ale brak załączników.

Podgląd treści

WARSZTATY

TECHNIKI PRACY UMYSŁOWEJ W UCZENIU SIĘ

16h

DZIEŃ 1 – 4*45MIN

Przedstawienie się prowadzącego – krótka informacja o tematyce warsztatów (5 minut).

Prawo Gordona Moore'a mówi o tym, że pojemność pamięci i szybkość obliczeń komputerów o tej samej wartości rynkowej podwaja się co dwa lata lub nawet co rok. Tymczasem mózg ludzki nie tylko nie rośnie, lecz wręcz przeciwnie - wraz z wiekiem jego objętość maleje. Obliczono, że u osób po trzydziestym roku życia codziennie obumiera około sto tysięcy komórek nerwowych. Czyżbyśmy więc byli na przegranej pozycji w porównaniu ze stworzonymi przez siebie komputerami…?

Podpisanie kontraktu z grupą (5 minut) – czy macie jakieś propozycje?

Bierzemy aktywny udział w zajęciach

Współpracujemy

Jesteśmy szczerzy

Mamy prawo do własnych poglądów

Jesteśmy życzliwi, dyskretni

Nie oceniamy, nie krytykujemy

Nie zmuszamy nikogo do wypowiedzi

Nie przerywamy

Mówi jedna osoba

Nie używamy komórek

Mówimy sobie po imieniu

Zasada Tu i Teraz.

Ile kawałków papieru? (15 minut)Przebieg: Prowadzący puszcza w obieg rolkę papieru toaletowego, a każdy z uczestników bierze tyle kawałków ile mu się podoba. Następnie prosimy aby każda osoba opowiedziała nam tyle rzeczy o sobie ile wzięła kawałków papieru. Tematyka może być ogólna, związana z pracą lub szkoleniem. Warto przed wypowiedziami zrobić komentarz, że ta sytuacja przypomina trochę życie. Im więcej ktoś wziął, czyli dysponuje większymi zasobami, tym więcej musi dać od siebie i tym większa jego odpowiedzialność. Potrzebne materiały: rolka papieru toaletowego.

Prowadzący prezentuje sytuacje „gdy pamięć nas zawodzi” (15 minut):

Spotykamy na ulicy znajomego, witamy się i nagle paniczna myśl "Skąd ja go znam? Jak on ma na imię?"

Wchodzimy do sklepu. Wprawdzie w domu, przed wyjściem ustaliliśmy co mamy kupić, no ale kto by tam notował, przecież zapamiętam. Kolejna alejka z kolejnymi produktami i myśl w głowie - "coś jeszcze miałem kupić, tylko co?"

Czy wychodząc z domu wyłączyłem gaz/żelazko? Czy zamknąłem drzwi wejściowe?

To były drobiazgi, ale "pustka w głowie" zdarza się nam w bardziej nie sprzyjających okolicznościach: egzamin ustny, profesor zadaje pytania, a my... "Przecież się uczyłem, umiałem, już mam na końcu języka!"

Odwołanie się do wspomnień uczestników „Czy ich pamięć kiedyś ich zawiodła”- dyskusja prowadzącego z uczestnikami. Z drugiej strony jakie sytuacje pamiętacie bardzo dobrze? Czy ufacie własnej pamięci?

PRZERWA

Cechy dobrego studenta (20 minut)

Prowadzący dzieli uczestników na grupy 4-6 osobowe. Zadaniem grup jest zidentyfikowanie jak największej ilości cech/umiejętności dobrego studenta. Każda z grup prezentuje swoje pomysły na forum. Odpowiedzi zapisujemy na tablicy. Zwracamy szczególną ...