Dodaj publikację
Autor
Anna Gorczyca
Data publikacji
2018-04-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
48

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program stworzony, aby pomóc uczniom klasy terapeutycznej w integracji oraz aby zachęcić ich do wspólnego spędzania czasu i zwracania większej uwagi na potrzeby innych. Program ten przewiduje pracę z uczniami klasy terapeutycznej, w ramach godzin do dyspozycji wychowawcy klasy, w wymiarze 1 godziny tygodniowo oraz podczas spotkań klasowych. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów przejawiających trudności w zintegrowaniu się ze społecznością klasową i szkolną.
 Pobierz (docx, 129,1 KB)

Podgląd treści

Autorski program

wychowawczo-dydaktyczny

MOC NA NIEMOC…

czyli jak zintegrować trudny zespół i zachęcić uczniów do wspólnego działania

Opracowała Anna Gorczyca

nauczyciel języka angielskiego w Szkole Podstawowej Nr 1

w Drawsku Pomorskim

Drawsko Pomorskie, semestr II, rok szkolny 2017/2018

I WSTĘP

Zdecydowałam się napisać ten program, aby pomóc uczniom mojej klasy w integracji oraz aby zachęcić ich do wspólnego spędzania czasu i zwracania większej uwagi na potrzeby innych. Obserwując mój zespół przez cały ubiegły rok szkolny, zaniepokoiła mnie duża obojętność dzieci na to, co dzieje się wokół nich.

Program ten przewiduje pracę z uczniami klasy 5A, terapeutycznej, w ramach godzin do dyspozycji wychowawcy klasy, w wymiarze 1 godziny tygodniowo oraz podczas spotkań klasowych. Zajęcia przeznaczone są dla uczniów przejawiających trudności w zintegrowaniu się ze społecznością klasową i szkolną.

II WARUNKI REALIZACJI PROGRAMU

Program ten będzie realizowany w II semestrze roku szkolnego 2017/2018 z uczniami klasy 5a podczas godzin do dyspozycji wychowawcy oraz w ramach spotkań integracyjnych w ciągu semestru (np. wspólne wyjście do kina, gry i zabawy). Program może być realizowany w innym wymiarze przez różnych nauczycieli w zależności od potrzeb.

III CELE

III.1.

Cele ogólne tego programu są zgodne z założeniami Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i zakładają:

1) wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele);

2) wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;

3) formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;

4) rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;

5) rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania;

6) ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności;

7) rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;

8) wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat;

9) wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji;

10) wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej;

11) kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość;

12) zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy;

13) ukierunkowanie ucznia ku wartościom.

III.2.

Cele szczegółowe zakładają:

- integrację zespołu klasowego

- rozmowy z rodzicami na temat jak pomóc dziecku w nauce i jak ...