Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Załącznik 6
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY - „EKODWÓJKA”
Cele ogólne projektu:
podniesienie świadomości ekologicznej wśród uczniów
propagowanie zachowań proekologicznych wśród młodzieży szkolnej oraz w społeczności lokalnej
Cele szczegółowe projektu:
rozpowszechnianie proekologicznych nawyków i zachowań wśród społeczności szkolnej
kształtowanie postaw proekologicznych w szkole, w domu, w środowisku lokalnym
ograniczenie negatywnego wpływu społeczności szkolnej na środowisko: segregacja odpadów, ograniczenie zużycia wody
promocja zasad zrównoważonego rozwoju
rekultywacja wybranego obszaru
poszerzenie świadomości ekologicznej społeczności lokalnej
podejmowanie różnorodnych działań na rzecz ochrony środowiska we własnym otoczeniu
Sposób realizacji projektu:
utworzenie pracowni ekologicznej „Ekodwójka”
propagowanie działań ekologicznych na terenie szkoły: segregacja odpadów, naklejki/plakaty nawołujące do oszczędzania energii i wody, promocja ekologicznych opakowań
prowadzenie zajęć o tematyce ekologicznej w ramach lekcji przyrody, geografii i biologii oraz w ramach zajęć z wychowawcą
wykorzystanie różnorodnych pomocy dydaktycznych tematycznie związanych z ekologią – analiza map, dokonywanie pomiarów, obserwacji, doświadczeń itp.
organizowanie wycieczek do oczyszczalni ścieków oraz do sortowni odpadów,
wyjazdy z młodzieżą na warsztaty ekologiczne
organizowanie konkursów ekologicznych (miejskie i regionalne konkursy: „Akcja – Rekultywacja!, Akcja – Reanimacja!)
udział w akcjach ekologicznych: zbiórka baterii, zbiórka zużytych telefonów, obchody Dnia Ziemi, udział w akcji „Godzina dla Ziemi” oraz w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, akcja „Sprzątanie Świata”, zimowe dokarmianie ptaków
nawiązanie współpracy z PSZOK (Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych)
prowadzenia bloga z elementami vloga (video-bloga) o tematyce ekologicznej, w celu propagowania działań proekologicznych w środowisku lokalnym https://ekodwojka.blogspot.com/
propagowanie działań proekologicznych dzięki mediom społecznościowym oraz na stronie internetowej szkoły
współpraca z okolicznymi szkołami i przedszkolami: przeprowadzenie przez uczniów warsztatów ekologicznych dla przedszkolaków oraz pierwszoklasistów z okolicznych przedszkoli i szkół
współpraca z MDK (Młodzieżowy Dom Kultury) w zakresie działalności koła ekologicznego,
organizacja rodzinnych warsztatów ekologicznych
pedagogizacja rodziców na zebraniach szkolnych
Termin realizacji projektu:
Projekt ma charakter ciągły. Pełny harmonogram będzie realizowany od września 2017r.
Miejsce realizacji projektu:
Pracownia ekologiczna „Ekodwójka”
Planowane wykorzystanie ekopracowni:
W ekopracowni zajęcia będą odbywały wszystkie oddziały szkoły (łącznie ponad 200 uczniów). Pracownia „Ekodwójka” służyła będzie:
realizacji zajęć programowych z geografii (zakres podstawowy i rozszerzony) i przyrody
realizacji działań przewidzianych w projekcie edukacyjnym „Ekodwójka”
realizacji zajęć dodatkowych dla maturzystów, uczniów szczególnie uzdolnionych oraz zajęć wyrównujących szanse edukacyjne
Planowane obłożenie ekopracowni:
około 30h tygodniowo
Uczestnicy projektu:
projekt skierowany jest do wszystkich uczniów II LO w Mysłowicach (ponad 200 uczniów)
Uczestnikami projektu będą ponadto:
uczniowie I klas szkoły podstawowej oraz grup przedszkolnych (ok 50 dzieci z pobliskiego przedszkola oraz szkoły podstawowej),
rodzice uczniów (warsztaty rodzinne - ok 30 osób, pedagogizacja rodziców – ok 150 osób)
Harmonogram ...