Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT
Przedmiot: Matematyka Klasa: 5 SZKOŁA PODSTAWOWA
Temat: Działania na ułamkach dziesiętnych - ćwiczenia.
Cele lekcji - uczeń po lekcji powinien:
Znać:
Umieć:
zastosować algorytmy działań na ułamkach dziesiętnych w sytuacjach praktycznych.
Być przekonanym, że:
poprawny zapis ułamków dziesiętnych warunkuje dobry wynik,
doskonała znajomość algorytmów działań na ułamkach (głównie rozwiązywanie sposobem pisemnym) gwarantuje dobrą orientację w sytuacjach praktycznych.
Metody nauczania – uczenia się:
pogadanka, ćwiczenia.
Formy pracy:
praca w grupach dwuosobowych.
Środki dydaktyczne:
„Oferty sklepów”
lista zakupów inna dla każdej grupy.
Przebieg lekcji:
Część wstępna: ok.10 min.
|Czynności nauczyciela: |Czynności ucznia: |
|czynności organizacyjno-porządkowe, |zajęcie miejsca i przygotowanie się do lekcji, |
|sformułowanie tematu. |zapisanie tematu do zeszytu i poznanie celów lekcji. |
Część zasadnicza: ok.30 min.
|Czynności nauczyciela: |Czynności ucznia: |
|omówienie zasad zadania: uczniowie posiadając ofertę trzech sklepów |uczniowie otrzymują kartkę z ofertą sklepów oraz dwie listy z zakupami,|
|oraz listę tego co trzeba kupić mają zdecydować |każda grupa układa swoją listę zakupów |
|w którym sklepie opłaca się zrobić zakupy. |i decydują w którym sklepie wykonają te zakupy (w razie braku czasu |
| |własna lista zakupów będzie zadaniem domowym); lista zakupów powinna |
| |zawierać co najmniej 8 produkty. |
Część końcowa: ok.5 min.
|Czynności nauczyciela: |Czynności ucznia: |
|nadzorowanie prezentacji wyników zadania, |uczniowie prezentują wyniki zadania przed klasą. |
|zapowiedź następnego tematu. | |
Przygotowała:
Agnieszka Czarnasiak