Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji matematyki
poprowadzonej w dniu 14 kwietnia 2015 r w klasie Ia gimnazjum
Temat: Ćwiczenia w rozwiązywaniu nierówności I stopnia z jedna niewiadomą.
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
Uczeń potrafi :
-rozwiązywać równania I stopnia z jedną niewiadomą,
-rozwiązywać proste nierówności I stopnia z jedna niewiadomą i przedstawiać rozwiązanie na osi liczbowej.
Cele lekcji:
Rozwiązywanie prostych nierówności I stopnia z jedną niewiadomą i prostych zadań z ich wykorzystywaniem.
Cele lekcji sformułowane w języku ucznia:
Będziesz umiał rozwiązywać proste nierówności i wykorzystasz tą umiejętność do rozwiązywania prostych zadań.
Nacobezu(co uczniowiebędą potrafili po lekcji):
1.Rozwiążę prostą nierówność I stopnia z jedna niewiadomą.
2.Potrafię przedstawić rozwiązanie nierówności na osi liczbowej.
3.Umię zapisać treść prostego zadania za pomocą nierówności.
Przebieg lekcji (metody i aktywności):
Powitanie uczniów, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji
(w trakcie rozdanie kart pracy z celami i nacobezu oraz treścią zadań- cele i nacobezu widoczne są również na projektorze).
Przypomnienie wiadomości z ostatniej lekcji- schematu rozwiązywania nierówności (załącznik 1), przypomnienie podstawowych pojęć- prosta krzyżówka, rozwiązywanie prostych nierówności I stopnia z jedna niewiadomą i zaznaczanie ich rozwiązania na osi liczbowej (metoda patyczków)-zadania wstępne z Karty pracy (załącznik 2).
Czytanie przez uczniów kolejnych punktów nacobezu i wyjaśnianie ich – metoda świateł drogowych.
4. Czytanie po kolei treści zadań z Karty pracy (załącznik 1)
- rozwiązywanie ich na tablicy (metoda patyczków) – mogą konsultować się w ławce z kolegą
- wspólne wyjaśnianie i monitorowanie rozumienia zadań (metoda świateł drogowych).
5. Podsumowanie lekcji metodą zdań podsumowujących:
Uczniowie uzupełniają na karcie pracy (zał.1) następujące zdania:
Dzisiaj na lekcji nauczyłem się…………
Największą trudność sprawiło mi………..
(kilku uczniów czyta na głos swoje wypowiedzi- metoda patyczków)
6. Zadanie pracy domowej:
-ćwiczenie 3 i 4 str.33 zeszyt ćwiczeń- załącznik 3
- wspólne z uczniami układanie nacobezu do pracy domowej
Materiały i pomoce dydaktyczne:
Karty pracy z celami lekcji i nacobezu i treścią zadań, tablica multimedialna i projektor komputer, patyczki z danymi ucznia, kolorowe karteczki do metody świateł drogowych.
ARKUSZ PRZEDOBSERWACYJNY
IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: Katarzyna Turska
RODZAJ ZAJĘĆ: lekcja matematyki
KLASA: I a DATA: 14.04.2015 r.
TEMAT LEKCJI: Ćwiczenia w rozwiązywaniu nierówności I stopnia z jedna
niewiadomą.
UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE:
umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym
WYMAGANIA OGÓLNE:
Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
TREŚCI NAUCZANIA:
-rozwiązuje równania stopnia pierwszego z jedną niewiadomą (7.3),
-wskazuje na osi liczbowej zbiór liczb spełniających warunek ...