Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Umiem się znaleźć w każdym miejscu i sytuacji
Cele:
- podniesienie wiary w samego siebie
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, nowych i zaskakujących
- poznanie, przypomnienie i utrwalenie zachowań aprobowanych społecznie
Cykl spotkań:
1.„ Restauracja, kawiarnia, bar itp.”
- co robię od wejścia aż do wyjścia
- co powinienem (czego nie) jako klient
- co czuję jako obsługujący lub osoba przebywając obok ( w przypadku negatywnych zachowań)
2. „Szkoła, świetlica, biblioteka”
- co powinienem (czego nie) jako uczeń lub korzystający z biblioteki
- co czuję jako osoba tam pracująca ( w przypadku negatywnych zachowań)
3. „ Kościół, kolęda”
- co powinienem (czego nie) jako uczestniczący we mszy św. i jako przyjmujący kolędę
- co czuję jako ksiądz lub osoba siedząca obok w kościele ( w przypadku negatywnych zachowań)
4. „ Ulica, droga, jezdnia, chodnik, pobocze”
- zasady zachowania, podstawowe zasady ruchu
- co wolno, czego nie, co może stanowić zagrożenie
- ja jako przechodzień
- co czuję jako osoba przechodząca obok albo kierowca ( szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)
5. „Sklep, centrum handlowe, stragan, jarmark, targ”
- co robię od wejścia aż do wyjścia
- co powinienem (czego nie) jako kupujący
- co czuję jako sprzedający albo tam pracujący ( w przypadku negatywnych zachowań)
6.„Park, plac zabaw, skwer”
- zasady zachowania
- co wolno, czego nie, co może stanowić zagrożenie
- co czuję jako osoba przechodząca obok ( szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)
7. „Kino, teatr, występ np. na rynku”
- co robię od wejścia aż do wyjścia
- co powinienem (czego nie) jako korzystający
- co czuję jako pracownik lub osoba przebywająca ze mną ( w przypadku negatywnych zachowań)
8. „Basen, rzeczka, sadzawka, park wodny”
- co robię od wejścia aż do wyjścia
- co powinienem (czego nie) jako korzystający
- co czuję jako obsługujący lub wpółkorzystający ( w przypadku negatywnych zachowań)
9. „Lekarz, przychodnia”
- co robię od wejścia aż do wyjścia
- co powinienem (czego nie) jako pacjent
- co czuję jako pracownik albo osoba będąca obok (szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)
10. „Sanatorium, ośrodek leczniczy, szpital”
- co powinienem (czego nie) jako pacjent
- co czuję jako osoba tam pracująca albo przebywająca obok ( szczególnie w przypadku negatywnych zachowań)
11. „Imprezy, dyskoteki, urodziny, imieniny”
- co robię od wejścia aż do wyjścia
- co powinienem, co wypada (a co nie) jako gość
- co czuję jako gospodarz ( w przypadku negatywnych zachowań)
12. „ Poczta, telefon”
- zasady korzystania z aparatu
- co robię od wejścia aż do wyjścia na pocztę
- co powinienem (czego nie) jako korzystający
- co czuję jako pracownik poczty lub ludzie przebywający w pobliżu ( w przypadku negatywnych zachowań)
13. „Komunikacja – autobus, autokar, tramwaj, metro pociąg, trolejbus, taksówka, samolot, statek ...