Dodaj publikację
Autor
Beata Ślusarczyk
Data publikacji
2018-08-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
119

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć dodatkowych z matematyki napisany jest z myślą o uczniach klas piątych i szóstych mających wolniejsze tempo pracy, którzy nie nadążają z opanowaniem materiału. To im potrzebne są zajęcia wyrównujące ich szansę na pomyślne przejście przez edukację matematyczną w szkole podstawowej.
 Pobierz (docx, 49,2 KB)

Podgląd treści

PROGRAM

ZAJĘĆ Z MATEMATYKI

DLA UCZNIÓW KLASY

PIĄTEJ I SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Spis treści:

Wstęp

Cele kształcenia i wychowania

Materiał do realizacji

Metody , formy i środki realizacji celów

Przewidywane osiągnięcia

Ocenianie

Treści nauczania

Literatura

Ewaluacja

WSTĘP

Matematyka potrzebna jest każdemu człowiekowi.

Spotykamy się z nią częściej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Matematyka jest przedmiotem trudnym do uczenia się i trudnym do nauczenia. Dlatego też na

wszystkich szczeblach edukacji nauczanie matematyki powinno dawać okazję

do wkładu i wyjaśnień ze strony nauczyciela, powtarzania i ćwiczenia

umiejętności podstawowych i rutynowych algorytmów oraz rozwiązywania

problemów, włączając w to stosowanie matematyki w życiu codziennym.

Program ten napisałam z myślą o uczniach klas piątych i szóstych mających

wolniejsze tempo pracy, którzy nie nadążają z opanowaniem materiału. To im

potrzebny jest program wyrównujący ich szansę na pomyślne przejście przez edukację matematyczną w szkole podstawowej.

Program przewidziany jest do realizacji w ciągu roku szkolnego, w wymiarze 1 godziny tygodniowo dla poszczególnych klas. Program jest podatny na modyfikacje i zmiany.

Cele programu

• ułatwienie uczniom rozwijania sprawności umysłowych oraz zrealizowania zadań stawianych przed nimi na egzaminie zewnętrznym,

• wyjście naprzeciw oczekiwaniom uczniów i rodziców,

• wykorzystanie naturalnej chęci dziecka do nauki w formie zabaw i gier dydaktycznych.

CELE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA

Cele wychowawcze zajęć

• kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego,

• wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości,

• rozwijanie umiejętności pracy w grupie nauczanie przedstawiania rozwiązań w sposób czytelny,

• wyrabianie nawyków sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i poprawiania błędów,

• wdrażanie do prawidłowej organizacji pracy.

Cele dydaktyczne zajęć

• uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych,

• praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki,

• stymulowanie logicznego myślenia,

• analiza prostych zagadnień i problemów matematycznych,

• rozbudzenie zainteresowania matematyką,

• wykazanie powiązań między poszczególnymi działami matematyki,

• wykorzystanie zależności i analogii matematycznych do łatwiejszego zapamiętywania,

• kształcenie aktywności na lekcjach zajęć wyrównawczych,

• rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem,

• rozwijanie pamięci oraz osiąganie przez uczniów sprawności rachunkowej,

• przygotowanie do korzystania z tekstów użytkowych.

Materiał do realizacji

• liczby całkowite, dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.

• liczby wymierne, dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków, zapisywanie ułamków zwykłych i wyrażeń dwumianowanych w postaci liczb dziesiętnych; dodawanie,

odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb dziesiętnych; obliczanie procentu danej liczby.

• symbole literowe, zapisywanie prostych wyrażeń algebraicznych oraz obliczanie ich wartości liczbowych.

• zapisywanie treści prostych zadań w postaci równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; rozwiązywanie prostych równań z jedną niewiadomą.

• diagramy przedstawiające dane empiryczne, graficzne przedstawianie zależności liczbowych.

• wielokąty, koło – rysowanie figur i określanie ich własności; skala i plan.

• kąt, porównywanie i ...