Dodaj publikację
Autor
Dorota Dąbrowska
Data publikacji
2018-11-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
149

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 5 lub 6. W zabawowej formie uczniowie mogą sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności. Uczniowie lubią rywalizować ze sobą, więc konkursy wzbudzają ich zainteresowanie i wiele emocji. W scenariuszu zaproponowano kilka konkurencji, które każdy nauczyciel może dowolnie modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb.
 Pobierz (pdf, 575,0 KB)

Podgląd treści

Konkurs Matematyczny klasy 5 - 6

W konkursie wzięło udział pięć drużyn. Każda składała się z trzech osób. Dla każdej grupy należało

przygotować stanowisko pracy. Na każdej ławeczce znalazły się przybory do pisania, kartki papieru do

obliczeń i zapisków pomocniczych, kostka do gry oraz pojemnik na punkty (którymi były mini cukierki).

Każda drużyna oznaczona była innym kolorem. Takimi też kolorami oznaczone były karty pracy, które

poszczególne drużyny rozwiązywały podczas konkursu. Po każdej rundzie odpowiedzi poszczególnych

grup były oceniane i przyznawano za nie odpowiednią liczbę punktów. Po ostatniej konkurencji liczono

wszystkie zdobyte przez poszczególne grupy punkty i wtedy okazywało się, która drużyna została

zwycięzcą, która zdobyła drugie i trzecie miejsce.

Pomysły na konkurencje oraz treści zadań zaczerpnięte zostały z różnych zbiorów zadań, podręczników

i stron internetowych, m.in. www.serwis-matematyczny.pl

Pierwsze punkty

Ta konkurencja polega na oszacowaniu liczby cukierków w większym woreczku na podstawie informacji

o liczbie takich samych cukierków w mniejszym.

W jednym worku jest 40 cukierków. Oceńcie, ile cukierków znajduje się w drugim worku.

Za odpowiedź dokładną uczniowie otrzymują 3 pkt., jeśli pomylą się o 10 cukierków otrzymują 2 pkt., jeśli

pomylą się o 20 - 1 pkt.

Konkurencja 1 (losowanie)

Każda drużyna losuje pytanie, na które udziela odpowiedzi. Za każdą prawidłową odpowiedź drużyna

otrzymuje 2 pkt. Rozpoczyna drużyna, która wylosuje największą liczbę oczek, potem idziemy zgodnie z

ruchem wskazówek zegara. Czas na udzielenie odpowiedzi – 30 sekund.

1. Marysia ma 3 braci i 2 siostry. Ilu braci i ile sióstr ma jej brat Michał?

2. Piotr i Paweł mają podzielić między siebie 140 złotych. Piotr ma otrzymać o 20 złotych mniej niż

2 braci, 3 siostry

Paweł. Ile złotych otrzyma Piotr?

3. Jard to jednostka długości czy objętości?

Piotr 60 zł, Paweł 80 zł

długości.

4. Na sześciennej kostce do gry suma oczek na każdych dwóch przeciwległych ścianach jest taka sama.

Ile wynosi?

Suma wynosi 7

1

5. Kasia mieszka w wieżowcu w mieszkaniu nr 17. Parter domu zajmują sklepy. Na każdym piętrze,

począwszy od pierwszego, znajdują się trzy mieszkania. Na którym piętrze mieszka Kasia?

Na szóstym piętrze

6. Jarek zamierzał kupić 4 porcje lodów, zabrakło mu jednak 80 groszy. Kupił więc 3 porcje, a wtedy

pozostało mu 30 groszy. Jaka była cena jednej porcji lodów?

1 zł 10 gr.

7. Listewkę długości 80 cm należy przeciąć na 10 równych części. Jedno cięcie trwa 1 min. Ile czasu

zajmie cała praca?

(9 minut)

8. Zamiast dodać do pewnej liczby liczbę ...