Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Liczby i działania. Działania na potęgach i pierwiastkach
Dział tematyczny: Liczby i działania
Temat: Działania na potęgach i pierwiastkach
Liczba godzin lekcyjnych przeznaczonych na realizacje tematu: 3 godz. lekcyjne (3x45 min)
Pojęcia kluczowe: Potęga, wykładnik, pierwiastek, stopień, własności działań
Cel główny: rozwijanie umiejętności wykonywania działań na potęgach doskonalenie umiejętności wykonywania działań na pierwiastkach
Cele operacyjne: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)
uczeń:
oblicza wartość potęgi
oblicza wartość pierwiastków kwadratowych i sześciennych
doprowadza wyrażenia zawierające potęgi do najprostszej postaci
zapisuje wyrażenia zawierające pierwiastki do najprostszej postaci
zapisuje liczby w notacji wykładniczej
Metody osiągania celów: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)
ćwiczenia praktyczne
praca w grupach
Środki dydaktyczne: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)
„rozgrzewka umysłu” –(A– uczeń z zaległościami, B– uczeń przeciętny, C– uczeń zdolny) – załącznik 1
zadania z powtórzenia wiadomości – podręcznik str. 33
prawa działań na potęgach – podręcznik str. 34
prawa działań na pierwiastkach – podręcznik str. 34
Zadania utrwalające – podręcznik str. 35 - 37
zadanie domowe –załącznik
Formy pracy: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)
praca zbiorowa
praca samodzielna
praca w grupach
Zadania do wykonania dla uczniów: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)
ćwiczenie „Rozgrzewka umysłu”
wykonanie zadań z podręcznika
Formy oceny:
ocena za aktywność na lekcji
Opis przebiegu zajęć:
1. Czynności organizacyjne: - sprawdzenie obecności - omówienie pracy domowej
Wybrany uczeń prezentuje rozwiązanie zadania domowego na tablicy, pozostali sprawdzają poprawność jego wykonania.
2. Przypomnienie wiadomości Uczniowie wykonują ćwiczenia w ramach „rozgrzewki umysłu”
3. Podanie tematu i celów lekcji
4. Przypomnienie praw działań na potęgach i pierwiastkach
5. Praca w grupach zadanie 1, 2 str. 35
6. Praca zespołowa – zadanie 3 str. 35
7. Praca indywidualna – zadanie 4,5 str. 35
8. Podsumowanie lekcji: Nauczyciel wraz z uczniami „hasłowo” podsumowuje lekcje.
Uczniowie własnymi słowami opisują własności działań na potęgach i pierwiastkach
9. Zadanie domowe –ćwiczenia
Znajdź w internecie i napisz jak nazywają się duże liczby: np. milion - 106 (min. 5 przykładów)
Do czego wykorzystywany jest zapis liczb w notacji wykładniczej? Podaj przykłady zapisu w notacji wykładniczej.
Dla chętnych:
Wykonaj tablicę obrazującą prawa działań na potęgach i pierwiastkach. Praca samodzielna lub grupowa.