Dodaj publikację
Autor
Monika Król
Data publikacji
2018-11-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
153

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja powtórzeniowa dotycząca działań na potęgach i pierwiastkach dla uczniów klasy ósmej.
 Pobierz (docx, 14,3 KB)

Podgląd treści

Liczby i działania. Działania na potęgach i pierwiastkach

Dział tematyczny: Liczby i działania

Temat: Działania na potęgach i pierwiastkach

Liczba godzin lekcyjnych przeznaczonych na realizacje tematu: 3 godz. lekcyjne (3x45 min)

Pojęcia kluczowe: Potęga, wykładnik, pierwiastek, stopień, własności działań

Cel główny: rozwijanie umiejętności wykonywania działań na potęgach doskonalenie umiejętności wykonywania działań na pierwiastkach

Cele operacyjne: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)

uczeń:

oblicza wartość potęgi

oblicza wartość pierwiastków kwadratowych i sześciennych

doprowadza wyrażenia zawierające potęgi do najprostszej postaci

zapisuje wyrażenia zawierające pierwiastki do najprostszej postaci

zapisuje liczby w notacji wykładniczej

Metody osiągania celów: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)

ćwiczenia praktyczne

praca w grupach

Środki dydaktyczne: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)

„rozgrzewka umysłu” –(A– uczeń z zaległościami, B– uczeń przeciętny, C– uczeń zdolny) – załącznik 1

zadania z powtórzenia wiadomości – podręcznik str. 33

prawa działań na potęgach – podręcznik str. 34

prawa działań na pierwiastkach – podręcznik str. 34

Zadania utrwalające – podręcznik str. 35 - 37

zadanie domowe –załącznik

Formy pracy: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)

praca zbiorowa

praca samodzielna

praca w grupach

Zadania do wykonania dla uczniów: (uczeń z zaległościami, przeciętny, zdolny)

ćwiczenie „Rozgrzewka umysłu”

wykonanie zadań z podręcznika

Formy oceny:

ocena za aktywność na lekcji

Opis przebiegu zajęć:

1. Czynności organizacyjne: - sprawdzenie obecności - omówienie pracy domowej

Wybrany uczeń prezentuje rozwiązanie zadania domowego na tablicy, pozostali sprawdzają poprawność jego wykonania.

2. Przypomnienie wiadomości Uczniowie wykonują ćwiczenia w ramach „rozgrzewki umysłu”

3. Podanie tematu i celów lekcji

4. Przypomnienie praw działań na potęgach i pierwiastkach

5. Praca w grupach zadanie 1, 2 str. 35

6. Praca zespołowa – zadanie 3 str. 35

7. Praca indywidualna – zadanie 4,5 str. 35

8. Podsumowanie lekcji: Nauczyciel wraz z uczniami „hasłowo” podsumowuje lekcje.

Uczniowie własnymi słowami opisują własności działań na potęgach i pierwiastkach

9. Zadanie domowe –ćwiczenia

Znajdź w internecie i napisz jak nazywają się duże liczby: np. milion - 106 (min. 5 przykładów)

Do czego wykorzystywany jest zapis liczb w notacji wykładniczej? Podaj przykłady zapisu w notacji wykładniczej.

Dla chętnych:

Wykonaj tablicę obrazującą prawa działań na potęgach i pierwiastkach. Praca samodzielna lub grupowa.