Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji bibliotecznej dla klas I
Temat: „ Zakodowany Dzień Pluszowego Misia”
Cele ogólne:
- poznanie historii powstania pluszowego misia,
- rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą,
- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek i książek,
- rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych,
- wzbogacenie słownictwa dzieci,
- rozwijanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi,
- zapoznanie dzieci z podstawowymi informacjami związanymi z życiem niedźwiedzi,
– rozbudzanie aktywności twórczej.
Cele szczegółowe - dziecko:
- aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- zna podstawowe informacje o życiu i zwyczajach niedźwiedzi,
- zna wybrane utwory o misiach,
- zna historię powstania pluszowego misia,
- zna historię powstania Święta Pluszowego Misia,
- interesuje się literaturą dziecięcą,
- wie, o konieczności poszanowania zabawek i książek,
- wypowiada się zdaniami złożonymi na podany temat,
- podejmuje zadania proponowane przez prowadzących,
– odpowiada na zagadki, – śpiewa piosenkę.
Metody:
- słowna (pogadanka, piosenka, wiersz);
- oglądowa (ilustracje, bajki)
- aktywizująca (zadania stawiane do wykonania)
Formy:
- zbiorowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
- pluszowe misie przyniesione przez dzieci,
- wystawka książek o misiach,
- fragmenty filmów o misiach – postaciach z bajek,
- nagranie piosenki „ Pluszowy Miś”, - mata do kodowania, kolorowe kwadraciki do mozaiki matematycznej, ilustracje misiów – postaci z bajek, - prezentacje: Pluszowy miś – historia niezwykłej maskotki i święta; Pluszowy miś – bohater bajek i filmów; Ciekawostki o niedźwiedziach, - wiersz Cz. Janczarskiego „ Naprawiamy misia”.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Powitanie uczniów.
2. Wprowadzenie do zajęć - kodowanie na macie : mozaika matematyczna ( załącznik nr 1 ).
3. Zabawa – zakodowana choreografia ( załącznik nr 2 ).
4. Pluszowy Miś – historia niezwykłej maskotki i święta.
5. Jak powstają pluszowe misie – link do strony:
https://www.youtube.com/watch?v=3t8UGDObkLM.
6. Pluszowy miś – bohater bajek.
Quiz „ Jaka to za bajka?”.
Krótka informacja o filmowych bohaterach.
Obejrzenie fragmentów filmów:
Miś Uszatek Miś Paddington Miś Colargol
Kubuś Puchatek
Gumisie
Miś Yogi
Mój brat niedźwiedź
Baloo
7. Misiowe lekturki – wystawka książek dla dzieci ( poszanowanie dla książek ).
8. Wysłuchanie wiersza „Naprawiamy misia” Cz. Janczarskiego - poszanowanie dla zabawek.
9. Ciekawostki o niedźwiedziach – prezentacja ( można wykorzystać np. http://niedzwiedzie.pl/panda.php ).
10. Zaśpiewanie piosenki „ Pluszowy Miś”.
11. Zabawa na macie do kodowania – Zbierz wszystkie misie ( na macie układamy ilustracje bohaterów bajek dla dzieci; dzieci mają zaproponować taką trasę, aby pozbierać po drodze wszystkie misie ) .
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik 1 : Mata do kodowania – mozaika matematyczna.
2 - BIAŁY
3 - CZARNY
4 - ZIELONY
5 – BRĄZOWY
6 – NIEBIESKI
7 – CZERWONY
8 – JASNOBRĄZOWY
Nakrywamy działania matematyczne zgodnie z kolorem, jaki da nam wynik.
|A |B |C |D |E |F |G |H |I |J |K |L |Ł |M |N |O |P |R |S |T | |1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |2 | | |1+4 |2+3 |4+1 | | | |1+4 |3 ...