Dodaj publikację
Autor
Izabela Roszak
Data publikacji
2019-01-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
98

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć wyrównawczych powstał z myślą o potrzebach uczniów mających kłopoty z osiąganiem zadowalających wyników edukacyjnych. Głównym jego zadaniem jest pomoc uczniom mającym problemy z nauką matematyki i jej zrozumieniem. Program zajęć jest skierowany do uczniów klas V szkoły podstawowej w formie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych realizowanych przez cały rok szkolny w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Program jest zgodny z Podstawą Programową z dnia 14 lutego 2017 roku i skorelowany z podręcznikiem Matematyka z kluczem dla kl. V wydawnictwa Nowa Era o numerze ewidencyjnym 875/2/2018. Na realizację tego programu przeznaczono 30 godzin lekcyjnych.
 Pobierz (pdf, 606,0 KB)

Podgląd treści

Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Wiechlicach


Nie przejmuj się, jeżeli masz problemy z matematyką.
Zapewniam Cię, że ja mam jeszcze większe.
Albert Einstein

Program zajęć wyrównawczych

„Zrozumieć matematykę”

dla uczniów klas V


Opracowanie:
mgr Izabela Roszak

Wiechlice 2018

Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Wiechlicach


Wstęp

Program zajęć wyrównawczych powstał z myślą o potrzebach uczniów mających

kłopoty z osiąganiem zadowalających wyników edukacyjnych. Głównym jego zadaniem jest

pomoc uczniom mającym problemy z nauką matematyki i jej zrozumieniem. Dzięki

programowi uczniowie, którzy mają wolniejsze tempo pracy, nie radzą sobie z

rozwiązywaniem zadań, a także boją się matematyki, będą mieli możliwość wyrównać

nagromadzone braki oraz rozwinąć samodzielne i logiczne myślenie.

Cel główny programu

Celem głównym opracowanego programu jest pomoc uczniom mającym trudności w

nauce matematyki, wyrównanie braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treści

programowych i utrwalenie bieżącego materiału tak, by uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w

lekcjach matematyki.

Cele szczegółowe:

 Rozwijanie sprawności rachunkowej.

 Przypomnienie i utrwalenie algorytmów pisemnych działań.

 Utrwalenie i przypomnienie kolejności wykonywania działań.

 Stosowanie cech podzielności liczb.

 Doskonalenie wiadomości dotyczących arytmetyki.

 Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych związanych z

wykonywaniem działań na liczbach naturalnych.

 Doskonalenie wiadomości dotyczących jednostek masy i długości.

 Utrwalenie wiadomości o ułamkach zwykłych.

 Doskonalenie umiejętności działań na ułamkach zwykłych i wykonywanie tych działań.

 Utrwalenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.

 Doskonalenie i kształcenie umiejętności działań na ułamkach dziesiętnych.

 Doskonalenie wiadomości dotyczących geometrii, używanie i rozumienie pojęć

związanych z geometrią.

 Doskonalenie umiejętności obliczania pół figur płaskich.

 Doskonalenie umiejętności zastosowania poznanych wzorów do rozwiązywania zadań

z życia codziennego.

2

Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Wiechlicach

 Kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań związanych z upływem czasu –

kalendarz i czas.

 Doskonalenie umiejętności wykonywania działań na liczbach całkowitych.

 Stosowanie wzorów do obliczania objętości prostopadłościanów.

Charakterystyka programu

Program zajęć jest skierowany do uczniów klas V szkoły podstawowej w formie zajęć

dydaktyczno - wyrównawczych realizowanych przez cały rok szkolny w wymiarze 1 godziny

tygodniowo.

Program jest zgodny z Podstawą Programową z dnia 14 lutego 2017 roku i skorelowany z

podręcznikiem Matematyka z kluczem dla kl. V wydawnictwa Nowa Era o numerze

ewidencyjnym 875/2/2018.

Na realizację tego programu przeznaczono 30 godzin lekcyjnych.

Formy realizacji

Pracując nad wypracowaniem pożądanych postaw

i celów będę korzystać z

następujących metod nauczania: metody zajęć praktycznych, burzy mózgów, metody

odkrywania, giełdy pomysłów, pytań problemowych, ćwiczeń

interaktywnych, gier

dydaktycznych, materiałów wizualnych. Przy rozwiązywaniu zadań będę korzystać z metody

stopniowania trudności przechodząc od zadań najprostszych do nieco trudniejszych.

Pomoce dydaktyczne:

 Podręcznik i ćwiczenia „Matematyka z kluczem 5”,

 Karty ...