Dodaj publikację
Autor
Anetta Kowal
Data publikacji
2019-01-16
Średnia ocena
5,00
Pobrań
121

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji przeznaczony dla uczniów klasy 5.
 Pobierz (docx, 37,1 KB)

Podgląd treści

Temat: Suma miar kątów w trójkątach.

Cel ogólny:

Uczeń:

poznaje własności kątów w trójkątach

Cele szczegółowe:

Uczeń:

zna rodzaje trójkątów

rysuje trójkąty

rozpoznaje kąty i ich elementy

wykonuje stosowne obliczenia,

pracuje samodzielnie i w grupie.

Cele sformułowane w języku ucznia:Celem lekcji dzisiejszej będzie odkrycie własności kątów dowolnego trójkąta .

NaCoBeZU, czyli "Na co będzie zwracał uwagę nauczyciel - czego będzie oczekiwał i wymagał od uczniów po lekcji":Doraźne:Przy ocenie pracy uczniów nauczyciel będzie zwracał szczególną uwagę na to:

Czy potrafisz obliczyć brakujący kąt trójkąta?

Czy znasz rodzaje trójkątów?

Czy znasz własności kątów w trójkątach ?

Czy potrafisz rozpoznać rodzaje kątów?

Czy potrafisz zmierzyć kąt?

Czy znasz elementy kąta?

Stałe:Nauczyciel oczekuje od uczniów:

czytelnych zapisów,

dokładnego rysunku

poprawnych obliczeń

Metody prowadzenia lekcji:

praktyczne,

aktywizujące.

Formy pracy:

praca w grupie,

praca indywidualna

https://www.youtube.com/watch?v=mhdd8mWr1vs

Tok lekcji:

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

1.wprowadzenie

Podział klasy na 5 grup. Przedstawiciele losują trójkąt .Proszę podać nazwę trójkąta .

Jaki rodzaj trójkąta ma grupa ?

Opisz jego własności . Narysować w zeszytach taki sam trójkąt .

Pytanie : Jaki kąt tworzą wszystkie kąty dowolnego trójkąta?

Ćwiczenie 1

1. Zaznacz obszar kątów trójkąta i pokoloruje trzema różnymi kolorami.

2.Oderwij rogi trójkąta i ułóż kąty tak obok siebie, aby sąsiednie kąty miały wspólny wierzchołek i wspólne ramię. Naklej kąty na kartce .

3.Jaki kąt otrzymałeś ?

4. Wniosek ……………………………………………………………………………

Jaki kąt otrzymałeś?

Sformułowanie wniosku

Wn: Suma miar kątów dowolnego trójkąta wynosi 180°.(jest kątem półpełnym)

2.uzasadnienie

Filmik z youtuba

https://www.youtube.com/watch?v=mhdd8mWr1vs

3

Do czego będzie nam potrzebny ta własność?

Jak można ją wykorzystać ?

-do obliczania brakującego kąta w trójkącie

4.Ćwiczenia

Zad 1-4 na karcie pracy

5

Rozwiązanie krzyżówki

6.Podsumowanie

Podsumowanie: Dokończ zdania:

CZEGO SIĘ NAUCZYŁEM?

Na dzisiejszej lekcji :

1.Dowiedziałem się ……………………………………

2.Przypomniałem sobie ……………………………….

3Nabrałem wprawy w ……………………………

4.Zaskoczyło mnie ………………………………..

5. Podobało mi się ………………………………

6.Zaczynam się zastanawiać …………………………..

7.Chciałbym jeszcze powtórzyć ………………………

Dowiedziałem się : ile wynosi suma kątów trójkąta , jak policzyć brakujący kąt w trójkącie

Przypomniałem sobie :rodzaje kątów . i trójkątów , elementy kąta

Chciałbym jeszcze powtórzyć : obliczanie kątów

Nabrałem wprawy w :rysowaniu kątów , w rysowaniu trójkątów ,w rozwiązywaniu zadań

Podobało mi się : domino , krzyżówka, gra

Zaskoczyło mnie : sposób rozwiązywania tych zadań

Ćwiczenie wprowadzające:

Ćwiczenie 1

1. Zaznacz obszar kątów trójkąta i pokoloruje trzema różnymi kolorami.

2.Oderwij rogi trójkąta i ułóż kąty tak obok siebie, aby sąsiednie kąty miały wspólny wierzchołek i wspólne ramię. Naklej kąty na kartce .

3.Jaki kąt ...