Dodaj publikację
Autor
Renata Wochal
Data publikacji
2019-02-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
166

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja przedstawia propozycje planu doskonalącego z matematyki dla klas ósmych po analizie egzaminu próbnego.
 Pobierz (docx, 18,0 KB)

Podgląd treści

Program doskonalący z matematyki

opracowany po próbnym egzaminie klas ósmych w roku szkolnym 2018/2019

Program doskonalący dla klas ósmych na rok szkolny 2018/2019 ma na celu wzmocnienie mocnych i eliminację słabych stron wiedzy uczniów. Uwzględnia do realizacji zadania mające na celu poprawienie wyników nauczania, a poprzez to uzyskanie lepszych wyników podczas egzaminu ósmoklasistów.

Cel główny:

- poprawa efektywności kształcenia (podnoszenie wyników egzaminu ósmoklasistów).

Cele szczegółowe:

- praca nad obszarami, które wypadły najsłabiej podczas egzaminu ósmoklasistów;

- wdrażanie dodatkowych zadań wspomagających proces kształcenia;

- zwiększenie wśród uczniów motywacji do nauki;

- udoskonalenie metod pracy z uczniami zdolnym i wykorzystanie potencjału tych uczniów;

- zmniejszenie liczby uczniów osiągających bardzo niskie wyniki egzaminu;

- kształcenie umiejętności porównywania, selekcjonowania, analizowania, interpretowania

i przetwarzania informacji podanych w różnej formie.

Procedury osiągnięcia celów

Na zajęciach należy:

- na bieżąco diagnozować umiejętności uczniów;

- doskonalić pracę z uczniami zdolnymi, mobilizować ich do rozwijania swoich umiejętności;

- systematyczne monitorować i analizować skuteczność podjętych działań, wyciągać wnioski i na

ich podstawie na bieżąco wprowadzać zmiany w pracy dydaktycznej;

- motywować uczniów do nauki poprzez stosowanie nagród i pochwał;

- ćwiczyć rozwiązywanie różnych typów zadań ze szczególnym uwzględnieniem zadań otwartych;

- zwracać uwagę na poprawne i logiczne wypowiedzi - na każdym przedmiocie;

- zachęcać i motywować uczniów do wytężonej pracy na lekcji, w domu i w trakcie pisania egzaminu.

Na podstawie wniosków z analizy wyników egzaminu zaproponowano następujące działania służące poprawie efektów kształcenia uczniów:

Zadania do realizacji

Odpowiedzialni

Ćwiczyć umiejętności krytycznego myślenia i prawidłowego wnioskowania.

Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

Zwracać uwagę na poprawność językową wypowiedzi ustnych i pisemnych uczniów.

Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

Położyć nacisk na czytanie ze zrozumieniem nie tylko danego tekstu, ale także poleceń.

Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

Doskonalić umiejętności formułowania wniosków i rozwiązywanie zadań problemowych.

Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

Rozwiązywanie zadań tekstowych -przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania.

Nauczyciele matematyki uczący w klasach ósmych

Zadania rozwiązywane na zajęciach - realizacja przez nauczycieli na kilku jednostkach lekcyjnych w dowolnym terminie przed sprawdzianem(ilość godzin potrzebnych do realizacji nauczyciel dostosowuje indywidualnie do możliwości swojej klasy).

Nauczyciele matematyki uczący w klasach ósmych

Samodzielne rozwiązywanie przez uczniów klas ósmych co najmniej 2 testów w domu, poprawianie ich przez nauczycieli oraz omawianie wyników z uczniami.

Nauczyciele matematyki uczący w klasach ósmych

Opracować karty pracy z zagadnień , które wypadły najsłabiej podczas egzaminu próbnego:

- działania na potęgach i pierwiastkach;

- pola wielokątów, miary kątów w wielokątach, Twierdzenie Pitagorasa;

- zadania tekstowe osadzone w kontekście praktycznym zarówno z zakresu arytmetyki i geometrii

p…………………….

p…………………….

p. …………………..

Skutecznie motywować uczniów do ...