Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program doskonalący z matematyki
opracowany po próbnym egzaminie klas ósmych w roku szkolnym 2018/2019
Program doskonalący dla klas ósmych na rok szkolny 2018/2019 ma na celu wzmocnienie mocnych i eliminację słabych stron wiedzy uczniów. Uwzględnia do realizacji zadania mające na celu poprawienie wyników nauczania, a poprzez to uzyskanie lepszych wyników podczas egzaminu ósmoklasistów.
Cel główny:
- poprawa efektywności kształcenia (podnoszenie wyników egzaminu ósmoklasistów).
Cele szczegółowe:
- praca nad obszarami, które wypadły najsłabiej podczas egzaminu ósmoklasistów;
- wdrażanie dodatkowych zadań wspomagających proces kształcenia;
- zwiększenie wśród uczniów motywacji do nauki;
- udoskonalenie metod pracy z uczniami zdolnym i wykorzystanie potencjału tych uczniów;
- zmniejszenie liczby uczniów osiągających bardzo niskie wyniki egzaminu;
- kształcenie umiejętności porównywania, selekcjonowania, analizowania, interpretowania
i przetwarzania informacji podanych w różnej formie.
Procedury osiągnięcia celów
Na zajęciach należy:
- na bieżąco diagnozować umiejętności uczniów;
- doskonalić pracę z uczniami zdolnymi, mobilizować ich do rozwijania swoich umiejętności;
- systematyczne monitorować i analizować skuteczność podjętych działań, wyciągać wnioski i na
ich podstawie na bieżąco wprowadzać zmiany w pracy dydaktycznej;
- motywować uczniów do nauki poprzez stosowanie nagród i pochwał;
- ćwiczyć rozwiązywanie różnych typów zadań ze szczególnym uwzględnieniem zadań otwartych;
- zwracać uwagę na poprawne i logiczne wypowiedzi - na każdym przedmiocie;
- zachęcać i motywować uczniów do wytężonej pracy na lekcji, w domu i w trakcie pisania egzaminu.
Na podstawie wniosków z analizy wyników egzaminu zaproponowano następujące działania służące poprawie efektów kształcenia uczniów:
Zadania do realizacji
Odpowiedzialni
Ćwiczyć umiejętności krytycznego myślenia i prawidłowego wnioskowania.
Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Zwracać uwagę na poprawność językową wypowiedzi ustnych i pisemnych uczniów.
Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Położyć nacisk na czytanie ze zrozumieniem nie tylko danego tekstu, ale także poleceń.
Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Doskonalić umiejętności formułowania wniosków i rozwiązywanie zadań problemowych.
Nauczyciele wszystkich przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
Rozwiązywanie zadań tekstowych -przeprowadzanie prostego rozumowania, podawanie argumentów uzasadniających poprawność rozumowania.
Nauczyciele matematyki uczący w klasach ósmych
Zadania rozwiązywane na zajęciach - realizacja przez nauczycieli na kilku jednostkach lekcyjnych w dowolnym terminie przed sprawdzianem(ilość godzin potrzebnych do realizacji nauczyciel dostosowuje indywidualnie do możliwości swojej klasy).
Nauczyciele matematyki uczący w klasach ósmych
Samodzielne rozwiązywanie przez uczniów klas ósmych co najmniej 2 testów w domu, poprawianie ich przez nauczycieli oraz omawianie wyników z uczniami.
Nauczyciele matematyki uczący w klasach ósmych
Opracować karty pracy z zagadnień , które wypadły najsłabiej podczas egzaminu próbnego:
- działania na potęgach i pierwiastkach;
- pola wielokątów, miary kątów w wielokątach, Twierdzenie Pitagorasa;
- zadania tekstowe osadzone w kontekście praktycznym zarówno z zakresu arytmetyki i geometrii
p…………………….
p…………………….
p. …………………..
Skutecznie motywować uczniów do ...