Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Regulamin konkursu historycznego ,, Jeden z dziesięciu”
Zasady ogólne
2. Czas do namysłu i rozpoczęcia odpowiedzi wynosi 3 sekundy.
3. W przypadku złej odpowiedzi prowadzący podaje poprawną.
4. Na każdym stanowisku są trzy zielone prostokąty oznaczające tzw. szanse. Zła odpowiedź lub brak odpowiedzi po upływie ustalonego czasu – to utrata szansy, czyli wygaszenie.
W całej grze, z wyjątkiem I etapu, obowiązuje zasada, że utrata trzech szans oznacza odpadniecie z gry.
5. Wygaszenie ostatniego prostokąta na stanowisku gracza informuje go o wyeliminowaniu z gry
Etapy gry
I etap – rozpoczęcie gry
Gracze maja po trzy szanse. Każdemu graczowi zadaje się dwa pytania. Za jedną zła
odpowiedz lub jej brak – zawodnik traci jedną szanse. Dwa błędy eliminują uczestnika z gry.
Ci, którzy odpowiedzieli na co najmniej jedno pytanie, przechodzą dalej.
II etap –PRZYPOMNĘ TERAZ ZASADY-PRZECZYTAĆ:
1) Każdy z grających ma tyle szans, ile wyniósł z I etapu.
2)Gracze, po udzieleniu poprawnej odpowiedzi, wskazują zawodnika do następnego pytania.
3)Rozpoczyna się zadawanie pytań od pierwszego w kolejności zawodnika. Jeśli nie udzielił
on dobrej odpowiedzi, traci jedną szanse, (a prowadzący) zadaje kolejno następne pytania kolejnym graczom tak długo, aż padnie poprawna odpowiedź.
4) Jeżeli wskazany gracz nie odpowie poprawnie - traci jedna szanse, a wskazuje nadal gracz, który
ostatni udzielił prawidłowej odpowiedzi.
5) II etap trwa do chwili, kiedy pozostaje trzech graczy.
III etap – finał - 3 zawodników
• dostają po 3 nowe szanse,
• dostają po tyle punktów, ile szans zachowali po dwóch etapach (czyli maksymalnie mogą dostać
3 punkty).
3 niedobre odpowiedzi lub ich brak – powodują odpadniecie z gry.
Etap III dzieli się na dwie części:
I cześć
* zadaje się pytania wszystkim graczom. Kto pierwszy się zgłosi – podniesienie ręki i
poprawnie odpowie na pytanie, otrzymuje 10 punktów.
*Zawodnicy mogą zgłaszać się podczas odczytywania pytania, jednak po zgłoszeniu się do odpowiedzi prowadzący odczytuje pytanie do końca i wtedy zaczyna się pomiar czasu. Zła odpowiedz lub jej brak po naciśnięciu przycisku – to strata szansy.
*Jeżeli żaden z graczy nie zgłosi się do odpowiedzi w ciągu trzech sekund od momentu
zadania pytania – wówczas nikt nie traci szansy.
* Grający, który pierwszy odpowie dobrze na 3 pytania, rozpoczyna druga część tego etapu.
II część
----Gracz, który udzielił dobrej odpowiedzi może wskazać innego gracza lub sam odpowiadać na
kolejne pytanie.
-----Za dobra odpowiedz gracz otrzymuje 10 punktów, a przy wskazaniu na siebie 20 punktów.
------Za odpowiedz błędna lub jej brak w ustalonym czasie - następuje strata jednej szansy i kolejnego pytanego wskazuje zawodnik, który uprzednio ...