Dodaj publikację
Autor
Martyna Szczodrowska
Data publikacji
2019-04-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
133

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji powtórzeniowej z matematyki. Zajęcia realizowane w formie pracy w grupach z wykorzystaniem kodów QR.
 Pobierz (pdf, 898,7 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI

Data: 05.04.2019

Klasa: VIII B

Temat: Trening przed egzaminem – zadania tekstowe.

Podstawa programowa:

III. Tworzenie wyrażeń algebraicznych z jedną i z wieloma zmiennymi. Uczeń:
III.1) zapisuje wyniki podanych działań w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku
zmiennych,
III.2) oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych,
III.3) zapisuje zależności przedstawione w zadaniach w postaci wyrażeń algebraicznych jednej
lub kilku zmiennych,
III.4) zapisuje rozwiązania zadań w postaci wyrażeń algebraicznych jak w przykładzie: Bartek i
Grześ zbierali kasztany. Bartek zebrał n kasztanów, Grześ zebrał 7 razy więcej. Następnie Grześ
w drodze do domu zgubił 10 kasztanów, a połowę pozostałych oddał Bartkowi. Ile kasztanów
ma teraz Bartek, a ile ma Grześ?
VI. Równania z jedną niewiadomą. Uczeń:
VI.1) sprawdza, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania (stopnia pierwszego, drugiego lub
trzeciego) z jedną niewiadomą, na przykład sprawdza, które liczby całkowite niedodatnie i
większe od –8 są rozwiązaniami równania

VI.2) rozwiązuje równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą metodą równań
równoważnych,
VI.3) rozwiązuje równania, które po prostych przekształceniach wyrażeń algebraicznych
sprowadzają się do równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą,
VI.4) rozwiązuje zadania tekstowe za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą,
w tym także z obliczeniami procentowymi,
VII. Proporcjonalność prosta. Uczeń:
VII.1) podaje przykłady wielkości wprost proporcjonalnych,
VII.2) wyznacza wartość przyjmowaną przez wielkość wprost proporcjonalną w przypadku
konkretnej zależności proporcjonalnej, na przykład wartość zakupionego towaru w zależności
od liczby sztuk towaru, ilość zużytego paliwa w zależności od liczby przejechanych kilometrów,
liczby przeczytanych stron książki w zależności od czasu jej czytania,
VIII. Własności figur geometrycznych na płaszczyźnie. Uczeń:
VIII.8) zna i stosuje w sytuacjach praktycznych twierdzenie Pitagorasa (bez twierdzenia
odwrotnego),
IX. Wielokąty. Uczeń:
IX.1) zna pojęcie wielokąta foremnego,
IX.2) stosuje wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, a
także do wyznaczania długości odcinków o poziomie trudności nie większym niż w

przykładach:
IX.2)a) oblicz najkrótszą wysokość trójkąta prostokątnego o bokach długości: 5 cm, 12 cm i 13
cm,
IX.2)b) przekątne rombu ABCD mają długości AC=8 dm i BD=10 dm. Przekątną BD rombu
przedłużono do punktu E w taki sposób, że odcinek BE jest dwa razy dłuższy od tej przekątnej.
Oblicz pole trójkąta CDE. (zadanie ma dwie odpowiedzi).
XI. Geometria przestrzenna. Uczeń:
XI.1) rozpoznaje graniastosłupy i ostrosłupy – w tym proste i prawidłowe,
XI.2) oblicza objętości i pola powierzchni graniastosłupów prostych, prawidłowych i takich,
które nie ...