Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„W moim sercu – Polska”
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Stefana Żeromskiego w Katowicach
Wstęp
Autorzy:– nauczyciel świetlicy, mgr B. J. – nauczyciel religii,
Wraz z nauczycielem j. polskiego i nauczycielem muzyki
Miejsce wdrażania innowacji:
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Stefana Żeromskiego w Katowicach
Rodzaj innowacji: metodyczno – programowa
Temat: „W moim sercu – Polska”
Data wprowadzenia: wrzesień 2018
Data zakończenia: listopad 2018
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas I – IV uczęszczający do świetlicy szkolnej.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć świetlicowych oraz dodatkowych zajęć popołudniowych.
Opis innowacji
Uzasadnienie wprowadzenia innowacji:
Innowacja „W moim sercu - Polska” jest odpowiedzią na list Ministra Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej, która ogłosiła rok szkolny 2017/2018 „Rokiem dla Niepodległej”.
Główną przyczyną opracowania innowacji w zakresie edukacji patriotycznej była potrzeba ukształtowania w dzieciach trwałej postawy miłości i przywiązania do ziemi ojczystej, by pozostała w nich na całe życie. Prowadzone działania mają na celu pogłębienie w uczniach tożsamości narodowej, mają zachęcać i motywować uczniów do świadomego uczestnictwa w świętowaniu obchodów 100 rocznicy odzyskania niepodległości Polski. Młodszy wiek szkolny to dobry moment na rozpoczęcie edukacji patriotycznej. Ważne jest, by dzieci od najwcześniejszych lat poznały historię i tradycje swojej ojczyzny i czuły się z nią związane oraz dostrzegały, że są częścią narodu polskiego, z którego mogą i powinny być dumne. Chciałybyśmy, aby dzieci podczas realizacji działań innowacyjnych zdobyły jak największą wiedzę o drodze, którą musiał przejść naród polski zanim odzyskał utraconą niepodległość.
Cel główny innowacji:
Planowane działania w ramach tego programu będą poszerzać wiedzę uczniów o swojej ojczyźnie, angażować emocje dzieci i kształtować postawy (umiejętności kluczowe) społeczne i obywatelskie u dzieci.
Cele szczegółowe:
budzenie zainteresowania historią i kulturą własnego narodu,
rozwijanie uczuć patriotycznych,
poprawa świadomości „radości” życia w wolnej Ojczyźnie,
kształcenie kulturalnych zachowań w miejscach pamięci narodowej
wprowadzenie uczniów w świat wartości, ucząc jednocześnie szacunku do własnej kultury i języka ojczystego.
wyzwalanie aktywności artystycznej dziecka i umożliwienie aktywnego uczestnictwa w uroczystościach i imprezach szkolnych,
kształtowanie osobowości ucznia,
kształtowanie umiejętności pracy w grupie,
uatrakcyjnienie zajęć edukacyjnych i budowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
podniesienie jakości pracy szkoły,
Przewidywane efekty
W wyniku uczestniczenia w działaniach innowacyjnych uczeń:
ma poczucie tożsamości narodowej i uczucie dumy bycia Polakiem
rozumie czym jest przywiązanie do historii, symboli i tradycji narodowych
rozumie czym jest przywiązanie do dziedzictwa poprzednich pokoleń
zna historię i drogę do odzyskania przez Polskę niepodległości
śpiewa patriotyczne piosenki
potrafi zachować się w kulturalny sposób na uroczystościach i akademiach
rozumie potrzebę kultywowania tradycji
chętniej i ...