Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE V B
Data: 01.04.2019r.
Prowadzący: Katarzyna Turska
Temat lekcji: CZWOROKATY- który z nas jest najważniejszy? – utrwalamy wiadomości
o czworokątach
Czas trwania lekcji: 45 min
Metody:
drama
praca z aplikacją (internet)
praca indywidualna
praca w grupach
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa
Środki i pomoce dydaktyczne:
prezentacja multimedialna
figury i ich własności
zadania z aplikacji multimedialnej
Cele lekcji:
Utrwalenie własności poznanych czworokątów: kwadratu, prostokąta, równoległoboku, rombu, trapezu, deltoidu.
Kryteria sukcesu (nacobezu):
Nazywasz poznane czworokąty.
Podajesz przykłady z otoczenia gdzie możesz spotkać poznane czworokąty.
Znasz definicje poznanych czworokątów.
Określasz najważniejsze własności przekątnych poznanych czworokątów.
Dopasowujesz wzory na obliczanie pól czworokątów do poszczególnych figur.
Umiejętności kluczowe:
Umiejętność kluczowa: Umiejętność UCZENIA SIĘ.
Sprawne wykorzystanie narzędzi matematyki w życiu codziennym, a także kształcenie myślenia matematycznego.
Kompetencje społeczne (kontakty interpersonalne –drama, praca w grupie).
Przebieg lekcji
Faza wprowadzająca:
1. Czynności organizacyjne: sprawdzenie listy obecności i podanie tematu lekcji.
2. Podanie uczniom celu lekcji.
3. Zapoznanie uczniów z informacją, na co będą zwracać uwagę w trakcie zajęć (nacobezu).
Faza realizacyjna nowych treści:
1. Realizacja zaplanowanych działań skierowanych na kształcenie umiejętności kluczowych:
a. uczniowie przedstawiają scenkę dotyczącą własności czworokątów pt.,,Czworokąty”,
b. praca z aplikacją learningapps ,,Czworokaty i ich własności – wykreślanka- uczniowie najpierw wykonują wykreślankę papierową (załącznik 1) a potem uzupełniają w aplikacji. https://learningapps.org/view607927
c. uczniowie tworzą grupy i wykonują pracę polegającą na dopasowaniu własności do figury którą otrzymuje grupa (załącznik2)
Faza podsumowująca:
1. Wspólne uzupełnianie „wirtualnej” notatki z lekcji sprawdzającej realizację celów lekcji (w aplikacji learnigapps – wskazane osoby podają rozwiązania)
. https://learningapps.org/view1458707
2. Samoocena uczniów- inf zwrotna uczniów do nauczyciela - „światła drogowe”
3. Podsumowanie lekcji- informacja zwrotna uczniów do nauczyciela - runda pytań i odpowiedzi -zabawa w nauczycieli i uczniów .
4. Podsumowanie lekcji przez nauczyciela – inf zwrotna nauczyciela do uczniów.
5. Pożegnanie się z uczniami.
CZWOROKĄT, KTÓREGO WSZYSTKIE BOKI SĄ RÓWNE I WSZYSTKIE KĄTY PROSTECZWOROKĄT, KTÓREGO WSZYSTKIE BOKI SĄ RÓWNE I WSZYSTKIE KĄTY PROSTE
CZWOROKĄT, KTÓREGO WSZYSTKIE BOKI SĄ RÓWNE I WSZYSTKIE KĄTY PROSTE
CZWOROKĄT, KTÓREGO WSZYSTKIE BOKI SĄ RÓWNE I WSZYSTKIE KĄTY PROSTE
KWADRATKWADRAT
KWADRAT
KWADRAT