Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Śron
Data publikacji
2020-01-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program autorski pracowni biżuterii i ozdób dla wychowanków Pałacu Młodzieży.
 Pobierz (pdf, 259,4 KB)

Podgląd treści

PROGRAM AUTORSKI

Pracowni Biżuterii i Ozdób

dla wychowanków Pałacu Młodzieży

„Magiczny świat biżuterii”

Opracowała:
mgr Katarzyna Śron

SPIS TREŚCI

1. Wstęp
2. Założenia programu
3. Cele ogólne
4. Cele szczegółowe
5. Cele wychowawcze
6. Treści nauczania
7. Warunki niezbędne do realizacji programu
8. Oczekiwane osiągnięcia wychowanków
9. Propozycja metod sprawdzania osiągnięć wychowanka
10.Ewaluacja programu
11.Literatura

Załącznik: Ankieta
Przykładowe tematy zajęć

1. WSTĘP
TYTUŁ PROGRAMU: „Magiczny świat biżuterii”
RODZAJ ZAJĘĆ: Zajęcia plastyczne – biżuteria i ozdóby

Zadaniem Pałacu Młodzieży jest rozwijanie wszelkich zdolności
wychowanków, dzięki czemu kształtują oni swoją osobowość i zwiększają szansę
powodzenia w szkole i w życiu.
Sztuki plastyczne doskonale wpływają na proces kształtowania osobowości i postawy
otwarcia na świat. Ich podstawą są przeróżne działania plastyczne. Dają one autorowi
radość poprzez oglądanie, dotykanie, manipulowanie, działanie.
Tworząc prace plastyczne, wychowanek rozwija własną wyobraźnię i pomysłowość,
staje się samodzielny, nabywa umiejętność radzenia sobie, dobierania narzędzi i
materiałów potrzebnych do realizacji projektu, wykazywania inicjatywy. Uczestnicy
zajęć bardzo angażują się w proces tworzenia i z dumą pokazują swoje prace.
Promocja i odpowiednia prezentacja tych prac jest bardzo istotna, ponieważ:
- dowartościowuje autorów prac,
- mobilizuje do twórczego działania,
- jest uwieńczeniem długotrwałego działania.
Zajęcia pozalekcyjne w pracowni biżuterii i ozdób mają pobudzać kreatywność
wychowanków, odkrywać przyjemność tworzenia.

2. ZAŁOŻENIA PROGRAMU

Niniejszy program poza umożliwieniem spędzenia wolnego czasu w
ma na celu sprzyjanie rozwojowi wychowanka,
niebanalny sposób,
kształtowaniu jego umiejętności manualnych, rozwijaniu zainteresowań i postaw
ekologicznych. Ponadto w dużym zakresie wybiega naprzeciw oczekiwaniom
zainteresowanych tego typu zajęciami. Kształci oko i rękę, wyrabia smak
estetyczny, przyzwyczaja do wysiłku, uczy wytrwałości i znajduje zastosowanie
w życiu. Zajęcia plastyczne w pracowni biżuterii i ozdób rozwijają myślenie
twórcze,
ułatwiają
zapamiętywanie, uczą prostoty, estetyki, cierpliwości, dokładności i dyscypliny.

wyobraźnię przestrzenną,

spostrzegawczość,

3. CELE OGÓLNE

• wspieranie harmonijnego rozwoju osobowości, poprzez pobudzanie i

rozwijanie aktywności twórczej w zakresie poznawania tajników
tworzenia biżuterii i ozdób

• rozwijanie wyobraźni, zainteresowań i uzdolnień plastycznych
• rozwijanie poczucia własnej wartości i wiary we własne siły

4. CELE SZCZEGÓŁOWE

• poznanie różnorodnych technik tworzenia biżuterii i umiejętności

ich zastosowania,

• poznanie podstawowych materiałów plastycznych,
• nabycie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i

przyborami,

• rozwijanie kreatywność, zdolności wyobrażania, wymyślania i

produkowania czegoś nowego, oryginalnego,
• nabycie umiejętności współpracy w grupie,
• realizowanie własnych pomysłów i szanowanie pomysłów innych,
• uczestniczenie w imprezach regionalnych (wystawach, konkursach),
• zwracanie uwagi na utrzymanie porządku w miejscu pracy,
• czerpanie radości z własnej twórczości,
• nabycie umiejętności wykorzystania materiałów już niepotrzebnych –

rozwijanie świadomości ekologicznej.

5. CELE WYCHOWAWCZE

• kształtowanie kultury estetycznej i wrażliwości,
• pozbycie się ...