Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul, Lidia Szczerbal
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja stanowi opis projektu edukacyjnego przeprowadzonego wśród przedszkolaków oraz uczniów szkoły podstawowej w roku szkolnym 2019/2020. Projekt był wynikiem współpracy nauczyciela języka angielskiego oraz nauczyciela bibliotekarza.
 Pobierz (docx, 23,6 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

DLA PRZEDSZKOLA I SZKOŁY PODSTAWOWEJ

„ZIMA W DOLINIE MUMINKÓW

– POZNAJEMY KLASYKĘ ŚWIATOWEJ LITERATURY DZIECIĘCEJ”

ROK SZKOLNY 2019/2020

I CELE:

rozwijanie aktywnego udziału w życiu społeczności szkolnej;

rozwijanie wrażliwości estetycznej;

doskonalenie umiejętności pracy w grupie;

zachęcanie dzieci i młodzieży do twórczej pracy;

budowanie świadomości językowej i kulturowej;

wzbogacenie wiedzy na temat literatury europejskiej;

kształtowanie postawy ciekawości i otwartości wobec innych kultur;

rozwijanie wyobraźni dziecięcej, odwoływanie się do dziecięcych uczuć i wrażliwości;

wyrabianie nawyków pożytecznego spędzania wolnego czasu;

rozbudzenie zainteresowań czytelniczych;

kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę;

ćwiczenie koncentracji i umiejętności uważnego słuchania;

doskonalenie umiejętności głośnego czytania (w języku polskim i angielskim).

II REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Wychowanie przedszkolne

Treści z podstawy programowej

Dziecko:

odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych;

obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe.

 Należy stworzyć warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego. Może to zostać zrealizowane m.in. poprzez włączanie do zajęć materiałów audiowizualnych w języku obcym.

Klasy I-III:

Treści z podstawy programowej

Uczeń:

Edukacja polonistyczna

słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie.

słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;

słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.

wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;

wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;

czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;

wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych.

Warunki i zalecenia realizacji podstawy programowej:

Budowanie umiejętności czytania powinno się odbywać przez codzienne czytanie przez nauczyciela fragmentów lektur oraz wspólne rozmowy o nich tak, aby każdy uczeń miał szansę na polisensoryczną eksplorację treści utworów.

Edukacja plastyczna

ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane ...