Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Dyla
Data publikacji
2020-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program rozwijający umiejętności twórcze i wychowawcze rodziców uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach I-VIII Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Siemianowicach Śląskich „Tworzymy razem-Jesteśmy świadomi”
 Pobierz (doc, 60,5 KB)

Podgląd treści


Program rozwijający umiejętności twórcze i wychowawcze rodziców uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach I-VIII

Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Siemianowicach Śląskich

„Tworzymy razem-Jesteśmy świadomi”

Cel ogólny: Integracja środowiska Rodzic-Uczeń-Nauczyciel. Rozwój umiejętności twórczych rodziców, w celu aktywnego organizowania i spędzania czasu wolnego z dzieckiem.

Cele szczegółowe:

-Organizowanie i spędzanie czasu wolnego w twórczy i kreatywny sposób.

-Wzrost samodzielności dziecka w obowiązkach szkolnych i domowych.

-Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z dysfunkcjami.

-Trening społeczny uczniów z całościowymi zaburzeniami (Utrwalanie nowych umiejętności w sytuacjach realnych przy współpracy ze szkołą integracyjną w Chorzowie).

-Poznanie mocnych stron dziecka.

-Współpraca podczas organizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego.

-Współorganizowanie imprez szkolnych istniejących, a także inicjowanie nowych t.j. Światowe Dni Świadomości Autyzmu itp.

-Zaangażowanie rodziców do udziału w organizacjach pozarządowych.

-Nauka korzystania z internetu, jako narzędzia do pracy z dzieckiem.

-Możliwość konsultacji indywidualnych ze specjalistami pracującymi w naszej szkole.

-Wymiana doświadczeń między rodzicami.

-Współpraca ze środowiskiem lokalnym i innymi placówkami zajmującymi się dziećmi niepełnosprawnymi.

Nauczyciel odpowiedzialny z realizację programu: Agnieszka Dyla

Forma spotkań: raz w miesiącu w godzinach popołudniowych (dla chętnych rodziców)-1-3 godziny. Plan może ulec zmianom, ze względu na zaangażowanie (nowe pomysły) lub jego brak.

PLAN WSPÓŁPRACY:

|L.P. |DATA |TEMAT |CELE |UCZESTNICY |PROWADZĄCY |
| |GRUDZIEŃ |WARSZTATY PLASTYCZNE: Ozdoby choinkowe|Spotkanie integracyjne z |Rodzice uczniów | |
| | |z masy porcelanowej, decoupage, |chętnymi rodzicami uczniów |z niepełnosprawnością. | |
| | |quilling. Spotkanie |niepełnosprawnych. |Specjaliści pracujący | |
| |2017 |w nastroju zbliżających się Świąt |Nauka dekorowania i |z dziećmi w szkole. | |
| | |Bożego Narodzenia. |wykonywania ozdób choinkowych. | | |
| | | |Wymiana doświadczeń. | | |
| | | |Konsultacje ze specjalistami. | | |
| |STYCZEŃ |Warsztaty kulinarne: Mandala owocowa |Usprawnianie motoryki małej, |Rodzice wraz z dziećmi mającymi | |
| | |i/lub sałatka warzywna. |a także zapoznanie rodziców z |problemy żywieniowe. | |
| | | |metodami, które zachęcą dziecko | | |
| |2018 | |do wspólnych przygotowań | | |
| | | |i konsumpcji zdrowych posiłków, | | |
| | | |bogatych we wszystkie składniki | | |
| | | |odżywcze. | | |
| | | |Konsultacje ze specjalistami. | | |
| | | |Warsztaty | | |
| | | | |Zaproszeni rodzice i nauczyciele| |
| | |Trening żywienia. Piramida | | | |
| | |żywieniowa-praca plastyczna (techniką | | | |
| | |collage'u) | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |Nauczyciel idealny. | | | |
| |STYCZEŃ/ LUTY |Kocham-wspieram. Warsztaty |Wykonanie wzajemnych portretów |Rodzice wraz z dziećmi. | |
| | |fotograficzne-portret. |przez rodziców i ich dzieci, w | | |
| |2018 |Nauka edycji fotografii cyfrowej w |celu pokazania więzi rodzinnych | | |
| | |programach graficznych. |na fotografii. | | |
| | | | | | |
| | |Obsługa komputera i korzystania z |Usprawnienie komunikacji | | |
| | |internetu. |w sprawach dziecka | | |
| | | |i szukania rozwiązań konkretnych| | |
| | | |problemów wychowawczych, | | |
| | | |zdrowotnych, prawnych itp. | | |
| | | | | | |
| | | |Konsultacje ze specjalistami. | | |
| | | | | | |
| | |Spotkanie przy ulubionej muzyce dla | | | |
| | |klas IV-VII i | | | |
| | |Gimnazjum- naszej szkoły i szkoły | | | |
| | |Podstawowej Integracyjnej z Chorzowa. | | | |
| |MARZEC |Przedstawienie „Mały Książę” dla |Budowanie pozytywnego wizerunku |Rodzice uczniów klasy 2 bg oraz| |
| | |rodziców z okazji |poprzez eksponowanie mocnych |wszystkich chętnych rodziców, | |
| | |Dnia Teatru ...