Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program rozwijający umiejętności twórcze i wychowawcze rodziców uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach I-VIII
Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Siemianowicach Śląskich
„Tworzymy razem-Jesteśmy świadomi”
Cel ogólny: Integracja środowiska Rodzic-Uczeń-Nauczyciel. Rozwój umiejętności twórczych rodziców, w celu aktywnego organizowania i spędzania czasu wolnego z dzieckiem.
Cele szczegółowe:
-Organizowanie i spędzanie czasu wolnego w twórczy i kreatywny sposób.
-Wzrost samodzielności dziecka w obowiązkach szkolnych i domowych.
-Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z dysfunkcjami.
-Trening społeczny uczniów z całościowymi zaburzeniami (Utrwalanie nowych umiejętności w sytuacjach realnych przy współpracy ze szkołą integracyjną w Chorzowie).
-Poznanie mocnych stron dziecka.
-Współpraca podczas organizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego.
-Współorganizowanie imprez szkolnych istniejących, a także inicjowanie nowych t.j. Światowe Dni Świadomości Autyzmu itp.
-Zaangażowanie rodziców do udziału w organizacjach pozarządowych.
-Nauka korzystania z internetu, jako narzędzia do pracy z dzieckiem.
-Możliwość konsultacji indywidualnych ze specjalistami pracującymi w naszej szkole.
-Wymiana doświadczeń między rodzicami.
-Współpraca ze środowiskiem lokalnym i innymi placówkami zajmującymi się dziećmi niepełnosprawnymi.
Nauczyciel odpowiedzialny z realizację programu: Agnieszka Dyla
Forma spotkań: raz w miesiącu w godzinach popołudniowych (dla chętnych rodziców)-1-3 godziny. Plan może ulec zmianom, ze względu na zaangażowanie (nowe pomysły) lub jego brak.
PLAN WSPÓŁPRACY:
|L.P. |DATA |TEMAT |CELE |UCZESTNICY |PROWADZĄCY |
| |GRUDZIEŃ |WARSZTATY PLASTYCZNE: Ozdoby choinkowe|Spotkanie integracyjne z |Rodzice uczniów | |
| | |z masy porcelanowej, decoupage, |chętnymi rodzicami uczniów |z niepełnosprawnością. | |
| | |quilling. Spotkanie |niepełnosprawnych. |Specjaliści pracujący | |
| |2017 |w nastroju zbliżających się Świąt |Nauka dekorowania i |z dziećmi w szkole. | |
| | |Bożego Narodzenia. |wykonywania ozdób choinkowych. | | |
| | | |Wymiana doświadczeń. | | |
| | | |Konsultacje ze specjalistami. | | |
| |STYCZEŃ |Warsztaty kulinarne: Mandala owocowa |Usprawnianie motoryki małej, |Rodzice wraz z dziećmi mającymi | |
| | |i/lub sałatka warzywna. |a także zapoznanie rodziców z |problemy żywieniowe. | |
| | | |metodami, które zachęcą dziecko | | |
| |2018 | |do wspólnych przygotowań | | |
| | | |i konsumpcji zdrowych posiłków, | | |
| | | |bogatych we wszystkie składniki | | |
| | | |odżywcze. | | |
| | | |Konsultacje ze specjalistami. | | |
| | | |Warsztaty | | |
| | | | |Zaproszeni rodzice i nauczyciele| |
| | |Trening żywienia. Piramida | | | |
| | |żywieniowa-praca plastyczna (techniką | | | |
| | |collage'u) | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |Nauczyciel idealny. | | | |
| |STYCZEŃ/ LUTY |Kocham-wspieram. Warsztaty |Wykonanie wzajemnych portretów |Rodzice wraz z dziećmi. | |
| | |fotograficzne-portret. |przez rodziców i ich dzieci, w | | |
| |2018 |Nauka edycji fotografii cyfrowej w |celu pokazania więzi rodzinnych | | |
| | |programach graficznych. |na fotografii. | | |
| | | | | | |
| | |Obsługa komputera i korzystania z |Usprawnienie komunikacji | | |
| | |internetu. |w sprawach dziecka | | |
| | | |i szukania rozwiązań konkretnych| | |
| | | |problemów wychowawczych, | | |
| | | |zdrowotnych, prawnych itp. | | |
| | | | | | |
| | | |Konsultacje ze specjalistami. | | |
| | | | | | |
| | |Spotkanie przy ulubionej muzyce dla | | | |
| | |klas IV-VII i | | | |
| | |Gimnazjum- naszej szkoły i szkoły | | | |
| | |Podstawowej Integracyjnej z Chorzowa. | | | |
| |MARZEC |Przedstawienie „Mały Książę” dla |Budowanie pozytywnego wizerunku |Rodzice uczniów klasy 2 bg oraz| |
| | |rodziców z okazji |poprzez eksponowanie mocnych |wszystkich chętnych rodziców, | |
| | |Dnia Teatru ...