Dodaj publikację
Autor
Grażyna Okoniewska
Data publikacji
2020-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
73

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć warsztatowcyh służący lepszej intergracji i poznaniu się członków grupy.
 Pobierz (docx, 19,6 KB)

Podgląd treści

Temat zajęć: Integrujemy się i poznajemy wzajemnie

Czas trwania: 4 godziny lekcyjne

Cele ogólne:

wzajemne poznanie się uczestników zajęć

integracja grupy

rozwijanie umiejętności pracy w grupie

doskonalenie komunikacji wewnątrz – grupowej opartej na wzajemnym zaufaniu, akceptacji, tolerancji, szacunku i współpracy

Cele szczegółowe:

przełamanie onieśmielenia

ustalenie wspólnych celów i norm

umiejętność podejmowania wspólnych decyzji oraz podjęcia odpowiedzialności za ich rezultaty

budowanie poczucia wspólnoty grupowej

budowanie zaufania w grupie

Metody i formy pracy:

„burza mózgów”

Praca indywidualna

formy plastyczne

prezentacja

zabawa grupowa

opowiadanie

zabawa ruchowa

Przebieg zajęć:

Przedstawiamy się

Czas : 10 minut

Zadaniem każdego z uczestników zajęć jest przedstawienie się swoim imieniem i powiedzenie kilku słów o sobie.

Kontrakt

Czas : 10 minut

Materiały: tablica, arkusz papieru, flamastry, taśma do przyklejenia kontraktu na tablicy

Zadaniem uczestników jest metodą „burzy mózgów” ustalenie wspólnych zasad, które będą obowiązywały podczas tych zajęć. Np.:

- kiedy jedna osoba mówi, reszta słucha

- mówimy zawsze o zachowaniu a nie o osobie

- szanujemy swoje odmienne poglądy

- mówimy tylko we własnym imieniu

- nie oceniamy innych

- etc

Następnie kontrakt wieszamy w widocznym miejscu w klasie i wszyscy uczestnicy go podpisują na znak, że zgadzają się z jego treścią.

Autografy

Czas : 15 minut

Materiały: karty ćwiczeń AUTOGRAFY (Załącznik nr 1) oraz długopisy

Prowadzący rozdaje uczestnikom karty pracy. Ich zadaniem jest postępować zgodnie z instrukcją na kartach, ale również odbycie krótkiej rozmowy z osobą, do której podchodzą. Na koniec ochotnicy czytają zapiski na swoich kartach.

Ślepiec

Czas : 10 minut

Prowadzący prosi dzieci, by dobrały się parami. Następnie jednej z osób z danej pary zawiązuje oczy, by nic nie widziała. Druga osoba z pary oprowadza koleżankę/kolegę po sali pokazując jej różne rzeczy. Potem jest zmiana. Na koniec prowadzący pyta dzieci czy lepiej w jakiej roli lepiej się czuły – prowadzonego czy oprowadzającego – i dlaczego.

Bezludna wyspa

Czas: 15 minut

Wszyscy siadają w kole na dywanie. Zadaniem każdego jest powiedzenie dlaczego zabrałby na bezludną wyspę osobę, która siedzi po jego prawej stronie.

Dyrygent

Czas: 10 minut

Dzieci siadają w kółku na dywanie. Jedno dziecko wychodzi za drzwi. Pozostali wybierają dyrygenta, za którym wszyscy będą powtarzać kolejne ruchy. Gdy wszyscy już naśladują dany ruch, wchodzi osoba, która wychodził za drzwi. Jej zadaniem jest odgadniecie, która osoba w grupie jest dyrygentem. Jeżeli uda jej się zgadnąć, teraz ona wychodzi za drzwi. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Zaczarowany ołówek

Czas: 20 minut

Materiały: arkusze papieru, mazaki

Uczniowie dzielą się na kilkuosobowe zespoły i na arkuszach rysują, co dobrego chcieliby wyczarować dla swojej ...