Dodaj publikację
Autor
Marta Kuchnio
Data publikacji
2020-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Temat: Mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne.
 Pobierz (docx, 71,1 KB)

Podgląd treści

13.02.2019

Konspekt lekcji matematyki w klasie VII

Szkoła Podstawowa w Lubnowych

Temat: Mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne – ćwiczenia.

Cele lekcji:

Uczeń mnoży sumy algebraiczne przez jednomian i dodaje wyrażenia powstałe z mnożenia sum algebraicznych przez jednomiany.

Metody pracy:

Pogadanka.

Ćwiczenia „równym frontem”.

Ćwiczenia indywidualne.

Środki dydaktyczne:

Podręcznik.

Literatura:

Podręcznik: praca zbiorowa pod redakcją Małgorzaty Dobrowolskiej, „Matematyka z plusem 7” , Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk 2017.

Plan ogólny

Sprawy organizacyjne.

Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji.

Zapisanie tematu.

Rozwiązywanie zadań. Praca w parach.

Podsumowanie.

Plan szczegółowy

ETAP

CZAS

PRZEBIEG LEKCJI

UWAGI

Sprawy organizacyjne.

3’

Przywitanie z uczniami.

Sprawdzenie obecności.

Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji.

10’

Sprawdzenie pracy domowej.

Nauczyciel prowadzi pogadankę na temat materiału przerobionego na poprzedniej lekcji:

W jaki sposób mnożymy jednomian przez sumę algebraiczną?

O czym musimy pamiętać opuszczając nawias zawierający sumę algebraiczną?

Przypomnienie na podstawie konkretnego przykładu – praca domowa.

- Nauczyciel przechodzi po klasie i sprawdza czy uczniowie mają odrobione zadanie domowe, następnie jeden uczeń rozwiązuje zadanie na tablicy.

- Każdy uczeń ma szansę odpowiedzieć na zadane pytanie, w przypadku problemów z odpowiedzią nauczyciel naprowadza bądź zleca odpowiedź innemu uczniowi.

Zapisanie tematu, wprowadzenie.

10’

Zapisanie tematu lekcji:

Mnożenie jednomianów przez sumy algebraiczne – ćwiczenia.

- Sformułowanie wraz z uczniami celów lekcji.

Rozwiązywanie zadań. Praca w parach.

19’

Uczniowie zostają dobrani parami, w których rozwiązywać będą następujące zadania

Zadanie 29/182

Wykonaj działania:

6(x – 4) – 2

2(x + 1) – 3(x – 1)

– 3(y – 2) + 4(y + 2)

5(x – y – 1) – 4(x + 2)

2(3a + b) – 2(a – b)

(4x – 4) – 2x

x(x – 1) – 3(x2 – x)

5a(a – 3) – 3a(a-5)

Zadanie 30/182

Uprość podane wyrażenia:

4 ∙

Zadanie 31/182

Uprość podane wyrażenia:

-Nauczyciel chodzi po klasie w trakcie pracy uczniów, jeśli jest potrzeba pomaga uczniom, daje wskazówki.

- Uczniowie zostawiają nauczycielowi rozwiązane zadania w celu oceny.

Podsumowanie.

3’

Nauczyciel zadaje pytania podsumowujące lekcję, np.:

W jaki sposób mnożymy/dzielimy jednomian przez sumę algebraiczną?

Co to jest jednomian?

Marta Kuchnio