Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zimowego balu karnawałowego
„ W krainie lodu i śniegu”
Data:
Miejsce:
Cel: Podtrzymywanie tradycji, zachęcanie do wspólnej zabawy i współdziałania.
Cele szczegółowe:
- umożliwienie przeżywania radości zabawy z kolegami, opiekunami, nauczycielami
i zaproszonymi gośćmi;
- dostarczanie różnorodnych wrażeń sensomotorycznych;
- rozwijanie społecznych zachowań poprzez uczestnictwo w konkursach i zabawach tanecznych;
- pobudzanie aktywności ruchowej;
- integracja z mieszkańcami DPS- u dla dzieci.
Część I wstępna
1. Uroczyste powitanie, zapoznanie uczestników z pochodzeniem oraz tradycją balów karnawałowych
w Polsce.
Powitanie wszystkich: „Wszyscy są ? Witam was”
Witamy wszystkie bałwanki - okrzyk HEJ
Witamy śnieżynki - okrzyk HEJ
Witamy zwierzątka itd. - okrzyk HEJ
2. Inauguracja zabawy:
Jest karnawał. W karnawale
Wszyscy urządzają bale.
To tradycja bardzo stara strojów pięknych co niemiara!
Niech się bawią duzi, mali zgromadzeni na tej sali.
3. Zaproszenie do wspólnej zabawy.
Zaproszenie na środek sali: zapraszamy teraz wszystkie dzieci do pociągu, który wyrusza do krainy
lodu i śniegu. (podkład muz. „Jedzie pociąg z daleka”)
Część II właściwa
1. Najpiękniejszy strój wybieranie przez komisję najpiękniejszego stroju spośród wszystkich
uczestników zabawy.
Wręczenie nagród, dyplomów za pierwsze miejsce i wyróżnienia.
2. Zabawy przy muzyce
3. Konkursy i zabawy:
* Taniec na lodzie
Potrzebne materiały: gazeta
Zabawa w parach, uczestnicy otrzymują gazetę ( kawałek lodu) i początkowo tańczą na całej
1
powierzchni, następnie na połowie, jednej czwartej, aż do chwili, kiedy gazeta jest za mała
i uniemożliwia taniec. Wygrywa ta para, która nie wyszła z lodowej tafli.
* Kule śnieżne
Potrzebne materiały: łyżka, kula z białego papieru
Dzieci pokonują wyznaczony odcinek trasy trzymając w jednej ręce łyżkę , a na niej kule śnieżną.
Wygrywa, ten kto pierwszy dotrze z kulą na łyżce do mety.
4. Zabawy przy muzyce
5. Przerwa: słodki poczęstunek
6. Zabawy z chustą animacyjną:
* Lepimy bałwana
Potrzebne materiały: chusta animacyjna
„Wyobraźcie sobie, że w krainie lodu i śniegu jest coraz mniej bałwanków, aby było ich więcej musicie
ulepić kilka nowych”
Dzieci stoją do dookoła rozłożonej chusty, prowadzący wybiera dwoje dzieci które wchodzą na chustę
jedno dziecko kładzie się na chuście, drugie dziecko, turla go dookoła „lepi bałwanka”, później
zamieniamy dzieci rolami.
* Burza śnieżna
Potrzebne materiały: chusta animacyjna, białe lub niebieskie balony, kule z papieru.
„Nagle zrywa się silny wiatr w oddali słuchać grzmoty. Co to? Burza śnieżna. Bałwanki uciekają”
Dzieci chwytają chustę animacyjną i robią fale na początku lekkie, później duże, falują chustą w taki
sposób, aby kule śnieżne spadły z chusty.
7. Konkursy i zabawy:
* Taniec zamrażaniec
Potrzebne materiały: podkład muzyczny
Włączamy znaną dzieciom muzykę, przerywamy na chwilę. Dziecko, które ...