Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów
Prowadzący: Aneta Rębiś
Kl. IV C
Konspekt zajęć
Temat : Zrozumieć współczesność- kultura masowa
Cele ogóle lekcji:
- kształtowanie postawy dojrzałego kulturalnie obywatela
- propagowanie postawy krytycznego spojrzenia na zjawiska kulturalne
Cele szczegółowe lekcji:
uczeń potrafi :
- wymienić bohaterów polskich sitcomów
- podać tytuły i wykonawców popularnych utworów muzycznych
uczeń wie:
- jak uargumentować własne stanowisko w dyskusji
- jakie zagrożenia niesie kultura masowa
Formy pracy:
-zbiorowa
-indywidualna
Środki dydaktyczne:
-Fragmenty eseju E. Obarskiego pt. Kultura masowa - nowa dyktatura ciemniaków
-muzyka popularna –mp3 - komputer - prezentacje multimedialne
Metody dydaktyczne:
Podające : -wykład
Programowe: - z użyciem komputera
Eksponujące: - film, pokaz multimedialny
Problemowe: - dyskusja
Przebieg lekcji
Część wstępna:
1. Sprawdzenie listy obecności
2. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji
- Lekcja będzie poświęcona kulturze masowej
3. Wyjaśnienie czym jest kultura masowa oraz zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające z bezkrytycznego podejścia do tego zjawiska
Część zasadnicza:
Wyświetlenie prezentacji multimedialnej ukazującej „wytwory” lansowane przez komercyjne środki masowego przekazu
Wskazanie cech kultury wysokiej i masowej
Obejrzenie prezentacji poświęconej polskim sitcomom
Wykonanie zadania polegającego na wypisaniu bohaterów znanych z seriali komediowych
Zaprezentowanie stanowiska E. Obarskiego zawartego w eseju pt. Kultura masowa - nowa dyktatura ciemniaków połączone z dyskusją na temat tego eseju
Odgadywanie tytułów i autorów popularnych piosenek
Część końcowa:
Podsumowanie informacji