Dodaj publikację
Autor
Ewelina Tkaczuk -Grech
Data publikacji
2020-05-26
Średnia ocena
5,00
Pobrań
36

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć ruchowo - tanecznych jest przeznaczony do realizacji w I etapie kształcenia w szkole podstawowej i swym zasięgiem obejmuje uczniów klas II - III. Ma on na celu rozbudzenie zainteresowań uczniów aktywnymi metodami spędzania czasu wolnego oraz fakt, że dzieci bardzo lubią tańczyć. Główne założenia programu polegają na obcowaniu uczniów z muzyką, ruchem i tańcem.
 Pobierz (docx, 18,0 KB)

Podgląd treści

PROGRAM POZALEKCYJNYCH

ZAJĘĆ TANECZNYCH

DLA UCZNIÓW KLAS II-III

SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GOSZOWICACH

Autor programu: mgr E. Tkaczuk – Grech

SPIS TREŚCI:1. Wstęp2. Cele ogólne3. Zadania4. Treści kształcenia5. Tematyka zajęć6. Przewidywane osiągnięcia uczniów7. Metody realizacji celów programu8. Formy pracy9. Środki dydaktyczne10. Ewaluacja

1.WSTĘPProgram zajęć ruchowo - tanecznych jest przeznaczony do realizacji w I etapie kształcenia w szkole podstawowej i swym zasięgiem obejmuje uczniów klas II - III. Ma on na celu rozbudzenie zainteresowań uczniów aktywnymi metodami spędzania czasu wolnego oraz fakt, że dzieci bardzo lubią tańczyć. Główne założenia programu polegają na obcowaniu uczniów z muzyką, ruchem i tańcem.

Ćwiczenia ruchowe przy muzyce i taniec są doskonałą alternatywą i odskocznią dla „siedzącego” stylu życia, dostarczają dzieciom dużo radości. Poprzez taniec, uczeń wyrabia w sobie poczucie rytmu, słuchu, swobodę i płynność ruchów. Uzyskuje elastyczność i harmonijność ruchową.

Ruch i taniec z jednej strony mają istotne znaczenie dla rozwoju osobowości człowieka, z drugiej zaś mogą stać się istotnymi elementami terapii, ponieważ ruch znosi napięcie mięśniowe, emocjonalne, daje odprężenie. Przy okazji doskonałej zabawy następuje wzmocnienie mięśni, rozwija się koordynacja ruchowa i równowaga, jednym słowem znaczenie tańca w korygowaniu wad postawy jest bezsporne. Ruch przy muzyce wzmaga postawę kreatywności, integruje człowieka wewnętrznie i otwiera na twórcze poszukiwania. Pośrednio wpływa na samoocenę uczniów. Program ten pozwoli grupie zainteresowanych dzieci rozwinąć swoje zainteresowania tańcem, oraz podniesie poziom jakości pracy szkoły w tym zakresie.Uczestnictwo w tego rodzaju zajęciach, to nie tylko rozrywka, ale również sposób na stres, dobre samopoczucie, radość, odprężenie umysłu, relaks i równocześnie aktywna forma spędzania wolnego czasu. 2. CELE OGÓLNE

Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu .

Rozwijanie zainteresowań oraz wrażliwości na muzykę i ruch

Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.

Budowanie poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu samego siebie i wiary we własne siły

Kształcenie estetyki ruchowej

Pokonywanie tremy i nieśmiałości, możliwość odnoszenia sukcesu

Stwarzanie warunków do kształtowania zachowań sprzyjających zdrowiu przez czynny udział w zajęciach muzyczno– ruchowych w formie pozalekcyjnej.

Pokazanie muzyki i tańca jako jednej z form aktywności ruchowej i sposobu spędzania wolnego czasu.

Rozwijanie indywidualnych zdolności każdego dziecka, jego inicjatywy, aktywności i samodzielności.

Uświetnianie imprez i uroczystości szkolnych jak również środowiskowych

Rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością.3. ZADANIAKształtowanie sprawności:

rytmicznej: koordynacja słuchowo – ruchowa, precyzyjne odtwarzanie rytmu, poczucie tempa i metrum.

kondycyjnej: wytrzymałość (ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie mięśnioweKształtowanie umiejętności:

łączenia ruchu z muzyką.

rozwijania pozytywnej postawy wobec aktywności tanecznej.Działania wychowawcze związane z kształtowaniem:

postawy współdziałania zespołowego i wzajemnej współodpowiedzialności.

samodyscypliny.

nawyku samokontroli i samooceny ...