Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji matematyki w klasie Vb
Data: 09.03.2020r.
Prowadząca: Bernarda Jalowska
TEMAT: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…..
Powiązane ze wcześniejszą wiedzą:
Uczeń:
zna sposób mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000….
Cel lekcji:
uczeń potrafi dzielić ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000…..
Cele sformułowane w języku ucznia:
w czasie lekcji poznacie jak pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 … oraz będziecie ćwiczyć ją na tej lekcji.
Nacobezu:
poprawne wykonywanie dzielenia ułamków dziesiętnych
poprawne odczytywanie ułamków dziesiętnych
umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych
znajomość skracania i rozszerzania ułamków dziesiętnych.
Metody:
pogadanka z elementami metody problemowej
praktyczna
Formy:
zbiorowa,
praca w parach,
indywidualna
Środki dydaktyczne:
podręcznik,
domino matematyczne
zeszyt ćwiczeń
karta pracy
Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne
2. Sprawdzenie pracy domowej - powtórzenie wiadomości i umiejętności z poprzedniej lekcji
3. Zapoznanie z tematem zajęć, omówienie celów lekcji.
3. Wprowadzenie do tematu lekcji
- uczniowie dostrzegają podobieństwa i wysuwają regułę dzielenia ułamków przez 10, 100, 1000, formułują definicję
- rozwiązywanie na tablicy przez pojedynczych uczniów przykładów z podręcznika zad.2 str.157
- praca w parach, rozwiązywanie zadań tekstowych
Nauczyciel podchodzi do stolików, wspiera, doradza, dopinguje do jak najlepszego wykonania zadania
- omówienie wyników pracy, wyjaśnienie wątpliwości
- gra dydaktyczna – układanka w grupach
4. Podsumowanie zajęć
- samodzielne rozwiązanie przykładów z ćwiczeń
ćw. 3/78
w zależności od czasu:
- zestaw karek białych i czerwonych, taka sama ilość.
Na kartkach białych napisane działania dzielenie ułamka dziesiętnego przez 10, 100, 1000,… a na kartkach czerwonych odpowiadające wyniki, a na czerwonych wyniki działań. Nauczyciel rozdaje uczniom karty czerwone, sam odczytuje zapis na karcie białej. Zadaniem ucznia jest podniesienie karty z wynikiem tak, aby pasowała do działania.
5. Zadanie i omówienie pracy domowej.
Zad.2 str157
dla chętnych super zagadka str.158
zad.1W dużym opakowaniu jest 1,5 kg cukierków a w małym jest 10 razy mniej. Ile cukierków jest w małym opakowaniu?
Zad.2W hurtowni było 420,5 ton ryb. W pierwszej hurtowni było 154,5 ton. W drugiej 10 razy mniej niż w pierwszej. Ile ton ryb było w trzeciej hurtowni?
Zad.3 (dodatkowe)
O jakiej liczbie pomyślał Kuba, jeżeli po pomnożeniu jej przez 10, a następnie po podzieleniu przez 100 otrzymał 37,5?
zad.1W dużym opakowaniu jest 1,5 kg cukierków a w małym jest 10 razy mniej. Ile cukierków jest w małym opakowaniu?
Zad.2W hurtowni było 420,5 ton ryb. W pierwszej hurtowni było 154,5 ton. W drugiej 10 razy mniej niż w pierwszej ...