Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców
Data: 11.04.2019
Grupa wiekowa: 4 – 6 latki latki
Temat tygodnia: Zwierzolandia
Temat dnia: Motyl – czy robaczek – zabawy dydaktyczne
Opracowała: Katarzyna Samczuk
Cele ogólne
Utrwalanie wiedzy o łące, owadach, zwłaszcza motylach
Wspomaganie rozwoju językowego oraz matematycznego dzieci
Rozbudzanie dziecięcej ciekawości świata, wzbogacanie wiedzy przyrodniczej dzieci
Cele operacyjne
Dziecko:
Utrwala wiedzę na temat łąki i owadów, zwłaszcza motyli
Skupia uwagę na odczytywanym przez nauczyciela tekście
Opowiada swobodnie na zadany przez nauczyciela temat
Podejmuje polisensoryczną aktywność w trakcie zabaw ruchowych i badawczych
Dokonuje analizy i syntezy głoskowej oraz podziału na sylaby wybranych wyrazów
Prawidłowo i szybko liczy, rozpoznaje cyfry d0 10
Doskonali aparat mowy podczas swobodnych wypowiedzi oraz zabawy
Współpracuje z innymi dziećmi w grupie, nauczycielem
Metody pracy:
Czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku
Słowne: pogadanka, opowiadanie, objaśnienie
Oglądowe: pokaz, osobisty przykład nauczyciela
Aktywizujące : zabawa dydaktyczna, zabawa ruchowa, zabawa z ozobotami
Formy pracy
indywidualna
zbiorowa
w grupach
Środki dydaktyczne:
Obrazki do przywitania, puzzle motyl, zagadki dla rodziców, wyraz motyl do analizy i syntezy, obrazek części ciała motyla, emblematy do zabawy ruchowej, muzyka do zabawy ruchowej, tekst opowiadania, ślimak do opowiadania, 3 gąsienice różnej wielkości do opowiadania, liście, sałaty, jajeczka z bibuły, kokon z motylem, tamburyno, motyle z działaniami, krople nektaru, litery dla rodziców, obrazki, tęczowy motyl, trasy dla ozobotów, ozoboty, materiały plastyczne
Przebieg zajęć
Obrazkowe powitanie – zabawa integracyjna na rozpoczęcie zajęć
Nauczyciel rozkłada przed dziećmi obrazki z różnymi sposobami na powitanie ( przybicie piątki, przytulas, podanie ręki, żółwik itp.) Dzieci siedząc w kole kolejno wybierają powitanie, którym przywitają osobę siedzącą obok. Po przywitaniu wszystkich wybierają jak przywitają się ze swoimi rodzicami.
Owadzie zagadki – wprowadzenie do zajęć
Nauczyciel opowiada dzieciom, że dotarły do krainy w której króluje pewne zwierzę. Jakie – dowiedzą się, jeśli rozwiążą zadania i zagadki jakie mają dla nich rodzice i prawidłowo ułożą puzzle, które od nich otrzymają za prawidłowe rozwiązanie zadania.
Rozwiązaniem jest motyl.
Brzuch, nóżki i skrzydełka?– pogadanka, zabawa dydaktyczna
Nauczyciel zadaje dzieciom pytania:
Na jaką głoskę rozpoczyna się wyraz „motyl”?
Na jaką głoskę kończy się wyraz motyl?
Ile ma sylab?
Ile jest w nim głosek?
Spróbujmy razem przeczytać wyraz „Motyl”
Jak zbudowany jest motyl?
Do jakiej grupy zwierząt zaliczymy motyla?
Jakie mogą być jego skrzydła?
Czy pamiętacie, czym żywią się motyle?
Motyle na łące – zabawa ruchowa
Dzieci zostają opatrzone emblematami motyla – prawe skrzydło, lewe skrzydło i tułów. Kiedy gra muzyka dzieci latają nad łąką, kiedy zaś się zatrzyma zadaniem dzieci jest ustawić się ...