Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI
Imię i Nazwisko nauczyciela: Ewa Liszewska
Przedmiot: matematyka
klasa: VII
Data: 15.11.2019 r.
Temat lekcji: Kąty.
Czas realizacji: 45 min.
Cele operacyjne
Uczeń zna:
pojęcie kąta i miary kąta,
rodzaje kątów,
zależności miarowe między kątami. Uczeń umie:
rozróżniać rodzaje kątów,
obliczać brakujące kąty.
Metody nauczania
dyskusja,
wykład połączony z demonstracją oraz wypowiedziami uczniów,
ćwiczenia,
praca w grupach.
Materiały
Podręcznik, str. 105–110
Załącznik 1,
prezentacja
Struktura i opis lekcji
Sprawdzenie obecności, przypomnienie ostatniej lekcji. Podanie tematu lekcji.
Dyskusja. Uczniowie wymieniają rodzaje kątów, które znają, mówią jak należy obliczyć i zmierzyć kąt. Nauczyciel w razie potrzeby uzupełnia ich wypowiedzi, a także zwraca uwagę na konieczność zaznaczenia, o który kąt chodzi (wklęsły czy wypukły). Może zapytać, czy kąt rozwarty jest wklęsły czy wypukły.
Uczniowie wykonują krótkie ćwiczenia dołączone do prezentacji.
Uczniowie rozwiązują zadanie 1 ze str. 107 oraz zadanie 15 ze str. 107 (podręcznik).
Uczniowie w parach rozwiązują zadania z karty pracy (załącznik 1).
Uczniowie pracują w parach. Jedna z osób jest liderem. Po rozwiązaniu zadań zostaną wspólnie omówione. Grupa która prawidłowo rozwiąże zadania zostanie nagrodzona plusami.
Stosowanie poznanych wiadomości w sytuacjach nietypowych. Uczniowie zastanawiają się nad rozwiązaniem zadania 5 ze str. 107. Ochotnicy rozwiązują je na tablicy, pozostali uczniowie w zeszytach, po wcześniejszym zrobieniu rysunków pomocniczych.
Podsumowanie lekcji.
Podanie i omówienie pracy domowej:
utrwalić nazwy kątów poznanych na lekcji oraz zależności miarowe między nimi.
Załącznik 1