Dodaj publikację
Autor
Ewa Liszewska
Data publikacji
2020-10-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
85

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

klasa VII - Temat lekcji: Katy
 Pobierz (docx, 136,4 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI

Imię i Nazwisko nauczyciela: Ewa Liszewska

Przedmiot: matematyka

klasa: VII

Data: 15.11.2019 r.

Temat lekcji: Kąty.

Czas realizacji: 45 min.

Cele operacyjne

Uczeń zna:

pojęcie kąta i miary kąta,

rodzaje kątów,

zależności miarowe między kątami. Uczeń umie:

rozróżniać rodzaje kątów,

obliczać brakujące kąty.

Metody nauczania

dyskusja,

wykład połączony z demonstracją oraz wypowiedziami uczniów,

ćwiczenia,

praca w grupach.

Materiały

Podręcznik, str. 105–110

Załącznik 1,

prezentacja

Struktura i opis lekcji

Sprawdzenie obecności, przypomnienie ostatniej lekcji. Podanie tematu lekcji.

Dyskusja. Uczniowie wymieniają rodzaje kątów, które znają, mówią jak należy obliczyć i zmierzyć kąt. Nauczyciel w razie potrzeby uzupełnia ich wypowiedzi, a także zwraca uwagę na konieczność zaznaczenia, o który kąt chodzi (wklęsły czy wypukły). Może zapytać, czy kąt rozwarty jest wklęsły czy wypukły.

Uczniowie wykonują krótkie ćwiczenia dołączone do prezentacji.

Uczniowie rozwiązują zadanie 1 ze str. 107 oraz zadanie 15 ze str. 107 (podręcznik).

Uczniowie w parach rozwiązują zadania z karty pracy (załącznik 1).

Uczniowie pracują w parach. Jedna z osób jest liderem. Po rozwiązaniu zadań zostaną wspólnie omówione. Grupa która prawidłowo rozwiąże zadania zostanie nagrodzona plusami.

Stosowanie poznanych wiadomości w sytuacjach nietypowych. Uczniowie zastanawiają się nad rozwiązaniem zadania 5 ze str. 107. Ochotnicy rozwiązują je na tablicy, pozostali uczniowie w zeszytach, po wcześniejszym zrobieniu rysunków pomocniczych.

Podsumowanie lekcji.

Podanie i omówienie pracy domowej:

utrwalić nazwy kątów poznanych na lekcji oraz zależności miarowe między nimi.

Załącznik 1