Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji matematyki w klasie szóstej.
Temat lekcji: Proste, odcinki, okręgi, koła.
Cele lekcji uczeń:
potrafi rozpoznać, rysować, oznaczyć punkty, proste(w tym proste prostopadłe i równoległe), półproste, odcinki, okręgi, koła
nazwać elementy koła i okręgu
mierzyć odległość punktu od prostej oraz odległość między dwiema prostymi
Metody pracy:
pokaz i dyskusja
ćwiczenia – karty pracy
ćwiczenia na tablicy
Formy pracy:
zbiorowa – praca z całą klasą
indywidualna – z kartą pracy
Środki dydaktyczne:
karty pracy
multimedia – prezentacja, pokaz
przybory geometryczne
Przebieg lekcji w punktach:
Przywitanie, sprawdzenie obecności, pracy domowej, podanie tematu lekcji.
Powtórzenie podstawowych wiadomości z klasy piątej – prezentacja, filmik.
Praca uczniów z kartą pracy.
Uczniowie sprawdzają sobie nawzajem czy poprawnie wykonali rysunki prostych prostopadłych i równoległych.
Podsumowanie pracy uczniów z kartą pracy.
Dodatkowe zadania dla uczniów którzy wcześniej skończyli kartę pracy.
Zadania problemowe na tablicy- opcjonalnie.
Praca domowa z podręcznika.
Karta pracy 1
Narysuj za pomocą ekierki trzy proste a, b, c takie, że a Ʇ b, b II c.
Narysuj prostą i zaznacz kilka punktów odległych
od tej prostej o 1,6cm.
Narysuj dwie proste równoległe, których odległość wynosi 2,5cm.
Zaznacz punkt S i narysuj za pomocą cyrkla okrąg o środku S
i promieniu 2cm. Zaznacz kilka promieni, średnic
i cięciw, które nie są średnicami.
Narysuj dwie półproste, które :
Nie mają punktów wspólnych,
Mają jeden punkt wspólny,
Mają nieskończenie wiele punktów wspólnych.
Zastanów się ile punktów wspólnych mogą mieć:
a)prosta i okrąg b)dwa okręgi.
Wykonaj rysunek pomocniczy.
Zadnia dodatkowe.
Narysuj za pomocą ekierki takie odcinki AB, CD i EF, aby spełnione były warunki AB Ʇ CD, CD Ʇ EF oraz aby odcinki AB i CD przecinały się, a odcinki CD i EF nie przecinały się. Co można powiedzieć
o odcinkach AB i EF.
Narysuj okrąg o promieniu 3 cm w skalach 2:1 oraz 1:2.