Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KARTA INFORMACYJNA
OPIS INNOWACJI
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
programowo -metodyczna
Temat innowacji:
“ Poznajemy Pragę z Prażanami”
Karta informacyjna Innowacji pedagogicznej prowadzonej
w Szkole Podstawowej nr 375 im. Orląt Lwowskich w Warszawie
Temat innowacji pedagogicznej
Poznajemy Pragę z Prażanami
Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego
Katarzyna Uniłowska, Magdalena Chełpa
Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację
Zespół nauczycieli świetlicy
Czas trwania innowacji pedagogicznej
Data rozpoczęcia – 7.09.2020
Data zakończenia – 30.04.2020
Przewidywany wymiar godzin
2 godziny w miesiącu,
działania praktyczne w środowisku lokalnym
Informacje dotyczące innowacji
Rodzaj innowacji pedagogicznej
Osoby objęte działaniami
Zajęcia edukacyjne objęte innowacją
Programowo-
metodyczna
wszystkie oddziały
wybrane zajęcia edukacyjne
Liczba dzieci objętych innowacją: klasy 1-3
Opis innowacji pedagogicznej
Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia innowacji pedagogicznej oraz na czym polega nowatorstwo innowacji
Innowacja „Poznajemy Pragę z Prażanami” zachęca i motywuje uczniów do zapoznania z najważniejszymi osiągnięciami bohaterów Pragi Południe, którzy działali na rzecz lokalnej społeczności, zostawili trwały ślad w historii, życiu społecznym, kulturalnym lub naukowym. Innowacja jest odpowiedzią na zainteresowania uczniów warsztatami realizowanymi w świetlicy szkolnej od listopada 2019r. do marca 2020r. a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej.
Cele ogólne i szczegółowe innowacji pedagogicznej
Cele ogólne:
Rozbudzenie chęci poznania swojego miejsca zamieszkania oraz rozwijanie zainteresowań uczniów.
Cele szczegółowe:
zapoznanie z najważniejszymi osiągnięciami postaci,
promowanie wartości patriotycznych związanych z lokalnym środowiskiem,
kształtowanie poczucia tożsamości narodowej oraz postawy patriotycznej,
zachęcenie dzieci do bliższego poznania historii, dorobku miasta oraz utrwalenia tradycji,
kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna i efektów działalności,
pogłębianie więzi emocjonalnej między rodzicami i dziećmi poprzez wspólne działania,
upowszechnianie i popularyzacja fotografii wśród dzieci i ich rodziców,
budowanie poczucia własnej wartości,
kształcenie umiejętności pracy zespołowej i indywidualnej oraz odpowiedzialności za postawione zadania,
rozwijanie samodzielności i wytrwałości w procesie samodoskonalenia,
ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
rozwijanie wyobraźni,
wyrabianie wrażliwości estetycznej.
Rodzaj zajęć
Zajęcia historyczne:
oglądanie pomników, tablic pamiątkowych, architektury.
Zajęcia przyrodnicze;
obserwacja przyrody.
Zajęcia rozwijające zainteresowania i talenty:
fotograficzne, plastyczne, umiejętności manualne.
Zajęcia społeczne;
wymiana spostrzeżeń między uczniami nt postaci i miejsc, które odwiedziły, prezenowanie albumu na forum grupy.
Wycieczki rodzinne do miejsc związanych z bohaterami Pragi Południe wg określonych zadań w albumie fotograficznym.
Zakres tematyczny
Edukacja polonistyczna
Edukacja matematyczna
Edukacja społeczna
Edukacja informatyczna
Edukacja techniczna
Edukacja plastyczna
Edukacja przyrodnicza
Zapoznania z bohaterami Pragi Południe i ich najważniejszymi osiągnięciami .
Treści nauczania
Uczeń będzie realizował zadania, wymagające wielokierunkowej aktywności. Pozna wybranych bohaterów Pragi Południe;
Franciszek Szanior
Jan Wedel
Barbara Kolska
Hirszfeldowie
Teodor Rajhert
Maciej Nowicki
Andrzej Zawda ...