Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT DO LEKCJI MATEMATYKI W KL. IV
DZIAŁ: Ułamki zwykłe. CZAS: 45 minut
TEMAT: Odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach.
Cele operacyjne:
Uczeń zna i rozumie:
algorytm odejmowania ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach,
porównywanie różnicowe.
Uczeń umie:
odejmować ułamki zwykłe o jednakowych mianownikach,
odejmować liczby mieszane o jednakowych mianownikach,
odejmować ułamki od całości,
rozwiązywać zadania z zastosowaniem odejmowania ułamków zwykłych.
Formy pracy: praca z całym zespołem klasowym, praca samodzielna.
Metody: eksperymentowanie, pokaz, pogadanka, ćwiczenia praktyczne.
Środki dydaktyczne: podręcznik – M. Dobrowolska „ Matematyka z plusem 4”, zeszyt ćwiczeń, karta pracy, tablica interaktywna, interaktywna animacja „Ułamki – wstęp” z serii „Eksperymentarium z plusem” oraz „Multipodręcznik” ze strony internetowej GWO.
Przebieg lekcji
1. Czynności organizacyjno - poznawcze:
- przypomnienie wiadomości – wyłączanie całości z ułamka, dodawanie ułamków zwykłych.
2. Odejmowanie ułamków zwykłych i liczb mieszanych (proste przykłady)- wprowadzenie.
a) Obliczanie na tablicy interaktywnej (z udziałem uczniów) kilku działań z wykorzystaniem animacji „Ułamki – wstęp” z serii „Eksperymentarium z plusem” ze strony internetowej GWO.
b) Wnioski i spostrzeżenia uczniów.
Notatka: Gdy obliczamy różnicę dwóch ułamków o jednakowych mianownikach, odejmujemy ich liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmiany. - Podręcznik, str. 175
c) Przykłady do samodzielnego obliczenia:
5
3.Rozwiązywanie karty pracy – praca samodzielna.
4. Odejmowanie ułamków od całości- wprowadzenie.
a) Obliczanie na tablicy interaktywnej (z udziałem uczniów) kilku działań z wykorzystaniem animacji „Ułamki – wstęp” z serii „Eksperymentarium z plusem” ze strony internetowej GWO.
b) Wnioski i spostrzeżenia uczniów.
4. Ćwiczenia utrwalające zad. 2, 3, 4 str. 177 z podręcznika.
5. Zadanie domowe – ćw. 1-4 str. 71 z zeszytu ćwiczeń.
6. Podsumowanie i ocena pracy uczniów.
KARTA PRACY