Dodaj publikację
Autor
Malgorzata Angel
Data publikacji
2021-06-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program koła fotograficznego. Podstawy dotyczące poznania budowy cyfrowego aparatu fotograficzngo, opcji oraz ćwiczenia.
 Pobierz (docx, 24,2 KB)

Podgląd treści

PROGRAM

Koła fotograficznego „WIZJER”

w PCKZiU Wałcz

 

CELE:

Zainteresowanie uczniów fotografią.

Zapozanie z budową aparatu cyfrowego oraz z podstawowymi opcjami.

Poznanie programów graficznych do obróbki zdjęć.

Kształtowanie umiejętności intuicyjnego korzystania z programu graficznego.

Rozwijanie wrażliwości na otaczające piękno.

Doskonalenie umiejętności fotograficznego spojrzenia.

Rozwijanie poczucia estetyki.

Wdrażanie do aktywnego spędzania wolnego czasu.

 

LP.

Tematyka zajęć/ Działania

1.

Rekrutacja do koła fotograficznego.

Wykonanie plakatów oraz infromacji dotycząch rekrutacji na FB i stronie internetowej szkoły.

2.

Wspólne wybranie nazwy koła.

Konkurs

3.

1. Zapoznanie z budową aparatu cyfrowego.

2. Różnice między aparatem cyfrowym, a analogowym.

3. Ćwiczenia praktyczne z cyfrowym aparatem fotograficznym.

4.

Zapoznanie z podstawowymi opcjami aparatu fotograficzngo:

krajobraz

portet

makro

zdj nocne

zdj. na śniegu

Ćwiczenia. Próby wykorzystania niektórych opcji.

Nauka zasad prawidłowego kadrowania.

5.

Poznanie zalet fotografii cyfrowej.

Możliwość bezpośredniego wglądu.

Możliwość kasowania nieudanych zdjęć.

Duża pojemność na karach pamięci.

Wykonanie folderów na komputerze dla każdego członka koła fotograficznego

6.

Portret - pierwsze próby.

Wykonanie zdjęć portretowych wszystkich członków koła. – ćwiczenia.

Przegranie zdjęć do własnych folderow na komputerze.

7.

Zapoznanie z graficznymi programami fotograficznymi:

PhotoScape oraz Picassa.

Ćwiczenia.

8.

Omówienie zasad dobrego portretu.

Ocena swoich prac fotograficznych.

Próby korekcji zdjęć w poznanym programie fotograficznym.

9.

Przeglądnie zdjęć w galerich na fotograficznych stronach internetowych.

Analiza fotografii:

pozytywne i negatywne komentarze, jako konstruktywne rady.

10.

Znaczenie światła.

Wykonywanie zdjęć w oświetleniu naturalnym i sztucznym.

11.

Co to jest głębia ostrości?

Ćwiczenia z wykorzytaniem zoomu/ przybliżenia.

12.

Świąteczna kartka / wykorzystanie efektu głębi ostrości z lampkami/

Wykonanie fotografii.

Obróbka komputerowa wraz z edycją życzeń świątecznych.

- wykorzystanie programu PhotoScape.

Wywołanie zdjęć w formie kartek świątecznych.

13.

Zaplanowanie plenerów w kolejnych miesiącach:

Jesień – krajobraz.

Moje otoczenie – zdj. w pomieszczeniu.

Radość – portret.

Zwierzęta – metoda do wyboru.

Fotorelacje z:

- Dnia Nauczyciela;

- tematycznych uroczystości szkolnych /ustalane na bieżąco/.

14.

Analizowanie jakości wykonanych prac pod względem technicznym i artystycznym.

Dyskusja i konstruktywna krytyka.

- kształcenie umiejętnośći przyjmowania krytyki.

15.

Zapoznanie z przygotowaniem zdjęć do galerii na profil szkolny FB i na stronę szkolną.

16.

1. Ciekawe triki fotograficzne.

Ewaluacja:

Po pierwszym roku uczniowie potrafią:

Posługiwać się cyfrowym aparatem fotograficznym.

Wykorzystywać poznane opcje do konkretnych celów fotograficznych.

Pracować w fotograficznych programach graficznych.

Opracowywać zdjęcia do przesyłania internetem i wstawianie do portali społecznościowych.

Aktywnie i twórczo wykorzystywać swój wolny czas.

Poszerzyć grono znajomych o tych samych zaintersowaniach.

Uczniowie podnieśli poczucie własnej wartości i wiarę w siebie.

Opracowała:

mgr Małgorzata Angel