Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
liliak, 2021-08-05, ocena:
Z której to klasy, jaki podręcznik?
Konspekt lekcji otwartej z matematyki
Temat lekcji: Różne jednostki długości i zachodzące między nimi zależności
CELE OGÓLNE
sprawność rachunkowa
wykorzystywanie i tworzenie informacji
modelowanie matematyczne
rozumowanie i tworzenie strategii
CELE SZCZEGÓŁOWE
Uczeń:
rozróżnia jednostki długości
stosuje różne jednostki długości
szacuje i mierzy długości odcinków w różnych jednostkach
zamienia jednostki długości
dobiera jednostki odpowiednio do wymiarów obiektu
rozwiązuje zadania tekstowe z wykorzystaniem zamiany jednostek długości
METODY
praca z podręcznikiem
gra dydaktyczna
pogadanka
praca z komputerem
FORMY PRACY
praca indywidualna
praca w parach
praca w grupach
praca z całą klasą
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
schemat zamiany jednostek długości (załącznik 1)
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Czynności organizacyjno-porządkowe.
Sprawdzenie pracy domowej.
Podanie tematu lekcji i omówienie jej przebiegu:
Na tej lekcji przypomnimy sobie, jakie znamy jednostki długości. Wyjaśnimy, jakie zależności zachodzą między tymi jednostkami.
Nauczyciel pyta uczniów, jakie znają jednostki długości.
Zapisanie punktu pierwszego:
Podstawowe jednostki długości
Wypisanie i narysowanie odcinków długości 1 mm, 1 cm, 1 dm
Zależności między jednostkami
1 cm = 10 mm
1 dm = 10 cm
1 m = 100 cm = 10dm
1 km = 1 000 m
Stosowanie jednostek długości w życiu codziennym
(w jakich sytuacjach się je stosuje)
//slajdy//
Schemat zamiany jednostek
//rozdanie uczniom kartek//
Podręcznik strona 27, zadanie 1, poziom A, B
Ćwiczenie interaktywne z multibooka
Podsumowanie: pytania ze slajdów
Zadanie pracy domowej:
zeszyt ćwiczeń s. 20, 21,
Dla chętnych: zad. 6 s. 22