Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM CHRZEŚCIJAŃSKIEGO
KOŁA TEATRALNEGO
1. Wstęp
Program zajęć teatralnych przeznaczony jest dla uczniów klas I-VIII szkoły podstawowej.
Jego realizacja odbywała się będzie na zajęciach pozalekcyjnych, raz w tygodniu przez 45 minut (dzień, godzina) w sali widowiskowej przy … (adres). Opiekun: nauczyciel języka polskiego, … .
2. Założenia ogólne programu
Program został stworzony z myślą o uczniach, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę, pogłębiać zainteresowania teatralne i doskonalić umiejętności polonistyczne.
Zajęcia uwzględniają indywidualne uzdolnienia uczniów, inspiruje do aktywności i kreatywności, rozwija talenty podopiecznych. Istotnym założeniem jest funkcja terapeutyczna spotkań.
3. Cele edukacyjneCele ogólne:1. Rozwijanie uzdolnień polonistycznych.2. Wyzwalanie w uczniach kreatywności.4. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw.5. Kształtowanie świadomego i aktywnego uczestnictwa w kulturze.6. Rozbudzanie zainteresowań kulturą. 7. Rozwijanie sprawności językowych.
8. Rozbudzanie zainteresowań uczniów teatrem, obcowanie ze sztuką, umiejętność odbioru sztuki, bywanie w teatrze.
9. Rozwijanie wrażliwości artystycznej.
10. Udział w życiu kulturalnym szkoły.
Cele szczegółowe. Uczeń:1. Bierze udział w inscenizacjach, konkursach i uroczystościach szkolnych. 2. Odkrywa własne możliwości twórczych.3. Samodzielnie poszukuje potrzebnych informacji i materiałów.4. Wykazuje się zainteresowaniem kulturą żywego słowa i rozwija je.5. Posiada system wartości moralno-społecznych, który wpływa na pozytywne postawy ucznia.6. Rozwija wyobraźnię i wrażliwość estetyczną.7. Podnosi poziom znajomości ortografii i interpunkcji, doskonali sprawność ortograficzną.
8. Obcuje z różnymi utworami literackimi. Umie poprawnie posługiwać się językiem ojczystym.
9. Doskonali umiejętności w zakresie technik mówienia (dykcji, emisji głosu).
10. Rozwija zdolności recytatorskie.
11. Rozwija wyobraźnię, wrażliwość i inwencję twórczą, ekspresję kulturalną.
12. Doskonali pamięć oraz rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-motoryczną.
13. Integruje się z zespołem ogólnoszkolnym.
14. Posiada poczucie odpowiedzialności i dyscypliny, a także samodzielności, wytrwałości i rzetelności w pracy.
15. Rozwija umiejętność współdziałania w zespole, empatię.
16. Doznaje radosnych przeżyć emocjonalnych i estetycznych, eliminuje nieśmiałość lub pracuje nad jej zmniejszeniem.
17. Wzmacnia poczucie własnej wartości, pewności siebie, otwartości, bezpośredniości, spontaniczności.
18. Zdobywa umiejętności improwizacyjne i naśladowcze, doskonali mimikę i plastykę ciała.
19. Posiada możliwość swobodnej ekspresji emocjonalnej, ruchowej, muzycznej.
20. Przygotowuje, współtworzy najważniejsze uroczystości szkolne.
4. Treści nauczania
1. Komunikacja językowa:
a) znaczenie komunikacji językowej i jej rodzaje,
b) dykcja jako zjawisko – ćwiczenia dykcji,
c) wymawianie samogłosek nosowych,
d) staranność wymowy,
e) zjawiska akustyczne oraz wyrazy dźwiękonaśladowcze,
f) prawidłowe oddychanie,
g) stres, trema – jak je przezwyciężać,
h) gimnastyka warg i języka,
i) poprawność akcentowania,
j) ćwiczenia poprawnej intonacji i modulacji głosu.
2. Zabawa w teatr:
a) różne formy teatralne (inscenizacje, teatrzyk lalek, teatrzyk cieni, pantomima, itp.),
b) przygotowanie do gry scenicznej:
- ćwiczenia rytmizujące ...