Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z MATEMATYKI
1. Tytuł: Znajdź matematykę wokół siebie
2. Typ innowacji: metodyczno – organizacyjna
3. Termin realizacji: I semestr roku szkolnego 2021/2022
4. Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są chętni uczniowie klasy 5. Zajęcia odbywać będą się
w ramach kółka matematycznego raz w tygodniu.
5. Cel ogólny:
Głównym celem innowacji jest rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań
matematycznych ucznia, jak również motywowanie uczniów do samodzielnego
i aktywnego zdobywania wiedzy i podejmowania twórczych działań poprzez
stosowanie różnorodnych metod nauczania matematyki.
6. Cele szczegółowe:
• Popularyzowanie matematyki wśród uczniów
• Dostrzeganie zależności matematycznych w otaczającym świecie
• Rozwijanie samodzielności w poszukiwaniu i zdobywaniu informacji
• Rozwijanie cech takich jak wytrwałość, systematyczność, dokładność,
samodzielność
• Zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami, skutecznej komunikacji
• Uczenie przełamywania własnych zahamowani i promowania rezultatów
własnej pracy, autoprezentacja
• Rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez osiąganie sukcesów
7. Opis planowanych działań:
Założeniem innowacji jest pokazanie uczniom ciekawostek matematycznych oraz
zastosowania matematyki w życiu codziennym. Na zajęciach uczniowie poznają
symetrie, bryły przestrzenne, zastosowania złotego podziału m. in. w przyrodzie
i architekturze, a także pozwoli pokazać uczniom, że w gazecie, na sklepowym
paragonie, na etykiecie puszki z farbą czy nawet na kubku jogurtu znajduje się wiele
zadań matematycznych, które zadaje nam codzienne życie.
Innowacja ta zakłada również lekcje w terenie, których celem będzie zaprezentowanie
matematyki w otaczającym nas świecie.
8. Założone do uzyskania efekty:
Uczeń:
• Zdobędzie nowe umiejętności matematyczne,
• Rozwija własne zdolności oraz umiejętności twórczego myślenia,
• Zaspokaja zainteresowania i kształtuje pozytywną motywację do nauki
przedmiotów ścisłych,
• Umacnia się w poczuciu własnej wartości i jest odporny psychicznie na
ewentualne porażki;
• Stosuje zdobytą wiedzę i umiejętności w sytuacjach życiowych
9. Ewaluacja:
• Ankieta ewaluacyjna dla uczniów,
• Zdjęcia, relacje i dorobek uczniów zaprezentowany na stronie internetowej
szkoły
• Obserwacja uczniów podczas zajęć.