Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji matematyki w klasie IV szkoły podstawowej, z wykorzystaniem tablicy whiteboard.fi
Dział programowy: Działania pisemne.
Temat: Utrwalenie działań pisemnych na liczbach naturalnych.
Typ lekcji: Lekcja powtórzeniowa
Cele operacyjne:
uczeń zna algorytmy pisemnego dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb naturalnych,
uczeń potrafi obliczyć pisemnie wartości wyrażeń arytmetycznych,
uczeń zna i potrafi zastosować kolejność działań,
uczeń rozwiązuje zadanie tekstowe z zastosowaniem działań na liczbach naturalnych.
Metody:
praktyczne:
pogadanka
ćwiczenia udoskonalające rachunek pisemny,
rozwiązywanie zadań tekstowych.
Formy pracy :
praca indywidualna,
praca z całą klasą
Środki dydaktyczne:
laptop + myszka
aplikacja whiteboard.fi
Tok lekcji
Sprawdzenie i omówienie pracy domowej.
Pogadanka powtórzeniowa, tabliczka mnożenia
Podanie tematu i celu lekcji.
Praca indywidualna - wykonywanie obliczeń pisemnie
Wstęp:
Lekcja była prowadzona na platformie Teams, na której porozumiewałem się z uczniami, omawiano zadania domowe itp. Dodatkowo korzystałem z aplikacji „whiteboard.fi”. Po wejściu na powyższą stronę wybieram „Nowa klasa”, wpisuję swoje imię a link do aplikacji podaję uczniom na platformę Teams. Uczniowie logują się wpisując tylko swoje imię.
Po utworzeniu klasy kopiuję link do tablicy i podaję go uczniom, oraz klikam na zielony pasek „Toggle my whiteboard” i zostaję przekserowany do tablicy. Do pisania wykorzystuję tablet graficzny.
Przewijając stronę w dół mogę zobaczyć zalogowanych uczniów oraz to co w danej chwili piszą na swoich tablicach. Przy rozwiązywaniu zadań mogę na bieżąco korygować ich ewentualne błędy.
Poniższe zadania wklejam na tablicę i wysyłam uczniom do rozwiązania. Uczniowie piszą myszką ale po dwóch lekcjach robią to nadzwyczaj sprawnie. Uczeń wykonując działania sam prawidłowo podpisuje liczby.
Oblicz sposobem pisemnym:
Zadanie 1.
W księgarni sprzedano 14 płyt CD z muzyką poważną po 53 złote i dwa razy mniej płyt z muzyką rozrywkową po 37 złotych. Ile pieniędzy uzyskał sklep ze sprzedaży tych płyt? Zapisz i wykonaj obliczenia.
Zadanie 2.
W sali koncertowej na parterze jest 17 rzędów po 23 miejsca a na balkonie 9 rzędów. Wszystkich miejsc jest razem 553. Ile miejsc jest na balkonie w jednym rzędzie?
Podsumowanie lekcji.
Podanie pracy domowej.
Opracował: Krzysztof Białas