Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Anna Adamczyk 2018/2019
PRZEDMIOTOWY SYSTEM NAUCZANIA
Z MATEMATYKI W KLASACH IV - VIII
Jest zgodny z Wewnątrzszkolnym Systemem Ocenianiem w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Kończewie.
Nauczanie matematyki w szkole podstawowej w klasach IV-VIII opiera się na programach „Matematyka z plusem”, Nowa Era oraz „Matematyka z pomysłem”, WSiP.
Kontrakt z uczniem.
Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
Ocenie podlegają wszystkie wymienione formy aktywności ucznia.
Prace klasowe, sprawdziany, testy, prace domowe, odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
Uczeń może poprawić oceny zgodnie WSO.
Jeżeli uczeń nie odrobił pracy domowej na dany dzień, to zobowiązany jest zrobić ją na następną lekcję.
Przy ocenianiu, nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia.
Formy, metody i kryteria sprawdzania wiedzy z poszczególnych aktywności:
Oceny bieżące wystawione są uczniowi za wiedzę i umiejętności w ramach różnych rodzajów form aktywności, takich jak np.:
klasówki, testy (1 godz.) - wg poniższej skali,
kartkówki - wg poniższej skali,
>100%
(6) celujący
90% - 100%
(5) bardzo dobry
75% - 89%
(4) dobry
50% - 74%
(3) dostateczny
30% - 49%
(2) dopuszczający
Poniżej 30%
(1) niedostateczny
odpowiedzi ustne - znajomość zagadnienia, stosowanie języka matematycznego, logiczne formułowanie wypowiedzi, umiejętność wnioskowania,
prowadzenie zeszytu - czytelność i jasność zapisów, dokładność i estetyka rysunków (konstrukcji), kompletność notatek, staranność, poprawność ortograficzna, zapisywanie dat,
prowadzenie zeszytów ćwiczeń - nauczyciel zbiera i ocenia zeszyty ćwiczeń, z których może wystawić kilka ocen. Ilość ocen uzależniona jest od wielkości przerobionego materiału w zeszytach ćwiczeń. Zadania oceniane są według skali jak wyżej,
inne formy aktywności np. udział w konkursach matematycznych, wykonanie pomocy dydaktycznych, aktywny udział w pracach koła matematyczno-fizycznego, zadania dodatkowe,
obserwacja ucznia:
przygotowanie do lekcji - wykonywanie prac domowych,
aktywność na lekcji - zaangażowanie, wkład pracy własnej,
praca w grupie - organizacja pracy, komunikacja, prezentacja wyników,
postępy ucznia,
praca samodzielna ucznia.
Ocenom nadaje się wagi: 1,2,3,4,5,
Tabela WSO
Sprawdzian
5
bordowy
Kartkówka
3
zielony
Odpowiedź ustna
4
niebieski
Aktywność, samodzielna praca na lekcji
3
fioletowy
Praca dodatkowa, projekt, praca długoterminowa
4
brązowy
Zadanie domowe
3
czarny
Nieprzygotowanie do zajęć
1
czarny
Nieobecny/a
brak wagi
czarny
Najważniejsze oceny to oceny ze sprawdzianów ( klasówek, testów, kartkówek) oraz odpowiedzi ustnych, zdobyte w czasie kontroli indywidualnej i grupowej. Oceny za zeszyt przedmiotowy, zeszyt ćwiczeń, prace domowe i inne formy aktywności ucznia są ocenami wspomagającymi.
Poziomy wymagań.
K – wymagania konieczne – na ocenę dopuszczającą ( śródroczną i roczną)
Uczeń:
Posiada minimum widomości i umiejętności wynikające z treści podstawy programowej, niezbędne w dalszej edukacji i użyteczne w życiu,
Potrafi samodzielnie przedstawić najważniejsze definicje, twierdzenia, własności ...