Dodaj publikację
Autor
Ewa Kłuś
Data publikacji
2022-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
22

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentacja innowacji pedagogicznej wykorzystującej nowoczesny serwis społecznościowy jakim jest Instagram.
 Pobierz (pdf, 387,1 KB)

Podgląd treści

Innowacja pedagogiczna

„Biblioteka Szkolna w świecie

Instagrama”

Imię i nazwisko autora: Ewa Kłuś

Nazwa szkoły: Zespół Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku

Przedmiot: biblioteka

Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna

Data wprowadzenia: wrzesień 2019 r.

Data zakończenia: maj 2022 r.

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie Zespołu Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów

Westerplatte w Brzesku.

Do realizacji innowacji posłuży serwis społecznościowy Instagram. Założone na nim konto

(biblioteka_zielonka) posłuży do popularyzacji biblioteki szkolnej i czytelnictwa wśród

młodzieży.

Motywacja wprowadzenia innowacji:

W dobie społeczeństwa informacyjnego bardzo trudno wychowywać młodzież na czytelników,

stąd pomysł na innowację pedagogiczną wykorzystującą nowoczesne technologie. W celu

dotarcia do dzisiejszego czytelnika warto szukać innych form niż tradycyjny bezpośredni

kontakt – „wyjść” na zewnątrz ze swoją ofertą. Wszystko po to, aby dotrzeć do młodzieży

w inny ciekawy sposób i popularyzować wśród niej bibliotekę jako ważne miejsce w szkolnej

społeczności, a tym samym rozwijać zainteresowania czytelnicze.

Owa innowacja powstała właśnie z konieczności rozbudzenia nawyków czytelniczych, bowiem

współczesna młodzież chętniej korzysta z portali społecznościowych niż bibliotek, są one dla

nich łatwo dostępne – „na wyciągnięcie ręki”. Dlatego też taka forma innowacji może wzbudzić

ciekawość wśród uczniów, a tym samym przełożyć się na wzrost czytelnictwa w naszej

bibliotece, a także zaangażowanie w organizowane przez nią wydarzenia.

Innowacja skierowana jest do wszystkich uczniów Zespołu Szkół Technicznych i Branżowych

w Brzesku, ma na celu popularyzację biblioteki szkolnej oraz kształtowanie nawyków

czytelniczych.

Cele innowacji pedagogicznej:

 Kształtowanie nawyków i zainteresowań czytelniczych;

 Wyrabianie szacunku do literatury;

 Wprowadzenie młodzieży w świat literatury;

 Nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy;

 Popularyzacja biblioteki szkolnej i jej potencjału;

 Kształtowanie nawyku korzystania z biblioteki szkolnej;

 Rozwijanie umiejętności wykorzystywania technologii informacyjnej;

 Połączenie czytelniczych i technologicznych kompetencji ucznia.

Spodziewane efekty wdrożenia innowacji:

 Wzrost uczniów korzystających z biblioteki;

 Wzrost zaangażowania w akcje organizowane przez bibliotekę;

 Wzrost czytelnictwa;

 Rozwijanie zainteresowań czytelniczych;

 Wzajemne polecanie sobie książek godnych przeczytania;

 Wyrażanie własnych refleksji przez uczniów;

 Wzrost poczucia własnej wartości;

 Korzystanie z nowych technologii pozwoli na dotarcie do większej grupy odbiorców.

Ewaluacja:

Ewaluacja zostanie przeprowadzona na zakończenie innowacji pedagogicznej w formie

wywiadu z uczniami. Efekty innowacji będą również widoczne w zaangażowaniu uczniów

w różnego typu działania prowadzone przez bibliotekę szkolną.